Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fotade mig idag för nytt körkort och hade som omväxling snofsat till mig lite med sminket och tog tofsen i ett hugg med saxen så håret är närmare två dm kortare än tidigare. Normalt sett brukar jag bara dra ett par streck med kajalen men idag hade jag foundation, lite puder, markerat ögonbrynen och eyeliner men hittade ingen färg till läpparna så de fick vara som de är, inte ens cerat. :D

Jag tror jag kanske ska sminka mig lite oftare för helt plötsligt får jag ögonkontakt och uppmärksamhet från en massa karlar på pendel och i stan. Jag tror inte jag såg ut som någon clown för min kompis som jag fikade med var inte dubbelvikt när hon fick syn på mig. 🤡,

Kortet blev väldigt mycket bättre än på mitt ID. När jag skulle hämta ut ett paket en gång frågade han bakom kassan efter mitt ID när han redan hade fått det, han trodde jag var ombud, till en karl! 😱 👺
 
Tittar på Lida, den gamle Stephen King-klassikern och blir sugen på att läsa om dem allesammans. Älskade Stephen King i tonåren och läste allt som fanns (han har ju skrivit betydligt fler böcker sedan dess). Undrar också var min Dead Zone-dvd är någonstans 🤔
 
Fotade mig idag för nytt körkort och hade som omväxling snofsat till mig lite med sminket och tog tofsen i ett hugg med saxen så håret är närmare två dm kortare än tidigare. Normalt sett brukar jag bara dra ett par streck med kajalen men idag hade jag foundation, lite puder, markerat ögonbrynen och eyeliner men hittade ingen färg till läpparna så de fick vara som de är, inte ens cerat. :D

Jag tror jag kanske ska sminka mig lite oftare för helt plötsligt får jag ögonkontakt och uppmärksamhet från en massa karlar på pendel och i stan. Jag tror inte jag såg ut som någon clown för min kompis som jag fikade med var inte dubbelvikt när hon fick syn på mig. 🤡,

Kortet blev väldigt mycket bättre än på mitt ID. När jag skulle hämta ut ett paket en gång frågade han bakom kassan efter mitt ID när han redan hade fått det, han trodde jag var ombud, till en karl! 😱 👺

Det där får mig att tänka på när kassörskan på Ica leggade mig (minns inte för vad) och sen inte trodde att det var mitt körkort, att det var någon annan på bilden 😂
 
Well... skulle se en film som utspelade sig på Vikingatiden med min bror. Chipsen var uppdukade, vinet serverat, stämningen på topp.
Scen 1. ”Danerna” kommer inseglande med den danska flaggan hissad på vikingaskeppen.
Jag bara ”nej tyvärr, jag måste stänga av, det är kört för min del”.
Min bror bara: 😑😑😑😑
Jag klarar inte av att se serien Vikings, jag retar upp mig något enormt på detaljerna. :banghead: Däremot Norsemen på Netflix får tummen upp. 😄
 
Jag klarar inte av att se serien Vikings, jag retar upp mig något enormt på detaljerna. :banghead: Däremot Norsemen på Netflix får tummen upp. 😄

Vågar inte se något typ. Har haft för många traumatiska upplevelser genom åren. Trodde i min enfald att typ ”fakta-program” skulle hålla lite högre nivå men nepp 😅🤷🏼‍♀️
 
Senast ändrad av en moderator:
Det där får mig att tänka på när kassörskan på Ica leggade mig (minns inte för vad) och sen inte trodde att det var mitt körkort, att det var någon annan på bilden 😂
Min mammas förrförra körkort hade ett riktigt förfärligt foto, mamma berättade att polisen som tittade på kortet bokstavligen hajjade till vid en kontroll. Bilden var något man hade kunnat skrämma små barn med! :rofl::rofl::rofl:
 
Försöker natta dottern vilket är en omöjlighet som vanligt. Så tröttsamt att det tar flera timmar så gott som varje kväll och hon somnar sällan före midnatt.
 
Bakat idag!
20191227_183831.webp
 
Fotade mig idag för nytt körkort och hade som omväxling snofsat till mig lite med sminket och tog tofsen i ett hugg med saxen så håret är närmare två dm kortare än tidigare. Normalt sett brukar jag bara dra ett par streck med kajalen men idag hade jag foundation, lite puder, markerat ögonbrynen och eyeliner men hittade ingen färg till läpparna så de fick vara som de är, inte ens cerat. :D

Jag tror jag kanske ska sminka mig lite oftare för helt plötsligt får jag ögonkontakt och uppmärksamhet från en massa karlar på pendel och i stan. Jag tror inte jag såg ut som någon clown för min kompis som jag fikade med var inte dubbelvikt när hon fick syn på mig. 🤡,

Kortet blev väldigt mycket bättre än på mitt ID. När jag skulle hämta ut ett paket en gång frågade han bakom kassan efter mitt ID när han redan hade fått det, han trodde jag var ombud, till en karl! 😱 👺

Åh herregud, jag hade inte tid att ta nytt foto för körkortet och sköt upp det hur länge som helst :cautious: Tillslut insåg jag att det gamla var på väg att helt gå ut, och en vecka innan dottern föddes lyckades jag svänga förbi Trafikverket, fem minuter innan stängning för att ta nytt kort. Var extremt höggravid, trött efter en lång dag på jobbet och jävligt stressad efter att ha skyndat mig dit så
knäppte ett kort och typ, "jaja, det får bli bra" :cool: Fick på ren tur det nya kortet trots att det gamla gått ut och jag ju då egentligen inte kunde legitimera mig för att hämta ut det... Precis i tid för att i alla fall kunna legitimera mig när jag skulle föda barn.:up:

Tröstar mig med att det är dags att byta ut det om 9,5 år :idea:
 
Tagit en sup coccilana och funderar på att gå och lägga mig. Ber till högre makter att jag ska kunna sova utan att hosta sönder lungorna inatt.
Ramla inte ur sängen bara! Första gången jag fick skiten utskriven lekte min säng rodeo med mig och jag spydde nästan upp tarmarna dagen efter till efter k 15, trodde på fullt allvar att jag verkligen var döende i min lunginflammation. Jag tillfrisknade mirakulöst ett par dagar senare när jag inte orkade ta någon hutt på kvällen, visade sig att jag är allergisk mot allt morfinliknande, kan inte ens ta värktabletter utan att spy om de innehåller något med morfinbas. 🤢
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp