Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den överdoseringen är ingen fara :)
Ligger du lågt i D-vitamin dessutom så. Jag åt den dosen dagligen i ett halvår och låg på lägsta gränsen för ref värdet efter det.

Tack för info! Blev lite stressad och dessutom var diabetesmottagningen naturligtvis stängd när jag försökte ringa (de kollar alla möjliga saker tydligen när man lämnar prover och upptäckte det då). Jag hade 9 i värde (av vad har jag ingen aning bara att det inte var bra) men man ska tydligen ligga runt 60 eller något sådant.
 
Den första elken så lite liten ut, jag tror den behöver mer hö. 😜

Det ar en mycket ung "bull" som lever i en hjord med bara bulls. Gissningsvis ar det ungefar 2 1/2 ar gammal och den andra elken ar nagot ar aldre. Har i Oregon ar det mycket svart att fa tillsatand for jagare att ta en elk-ko, har finns det ett antal (manga!) "bulls", fran 3 ar och aldre, som man far en "tag" och altsa kan jaga.

Vi sag en hjord med ett hundratal kor och ungar, en nastan lika stor hjord som ocksa hade nagra bulls, och en hjord med ett 50 tal bara bulls.

Hjordarna gar fritt mellan storskogen i bergen och sanctuarit och kan alltsa inte jagas pa sitt sanctuary eller precis pa gransen till det, men det finns jakt tillstand i "storskogen".
 
Jag har runt 4 hela dygn kvar själv hemma. Jag tror att jag ska ta och tömma stallet på skräp imorgon. Och om jag får på skopan på lastmaskinen kanske byta strö också. Har varit på tapeten länge och nu har jag ju tid :)
 
Tack för info! Blev lite stressad och dessutom var diabetesmottagningen naturligtvis stängd när jag försökte ringa (de kollar alla möjliga saker tydligen när man lämnar prover och upptäckte det då). Jag hade 9 i värde (av vad har jag ingen aning bara att det inte var bra) men man ska tydligen ligga runt 60 eller något sådant.
Ja då ligger du väldigt lågt! Så vore jag du skulle jag ta den dosen utan oro :)
 
Tack för info! Blev lite stressad och dessutom var diabetesmottagningen naturligtvis stängd när jag försökte ringa (de kollar alla möjliga saker tydligen när man lämnar prover och upptäckte det då). Jag hade 9 i värde (av vad har jag ingen aning bara att det inte var bra) men man ska tydligen ligga runt 60 eller något sådant.
Hjälp.
Det lägsta jag träffat var en elev som hade 13. Det var enligt vården k-a-t-a-s-t-r-o-f. Men han var mörkhyad ung kille med byxorna nedanför höften och ständigt i solglasögon. Du är ju inte speciellt mörk. Men diabtiker precis som jag. Och det kan tydligen ställa till det.
Jag tar sedan flera år 4000IE dagligen och har tryckt upp mitt värde till runt 40-50...

Vården säger att normalvärde är ~75.
 
Målat på min ”kompis”. Känns som att vi klickar personlighetsmässigt. Hen är introvert men sneaky. Vi kompletterar varandra.

B65AD481-DB5F-4C0A-BA08-DC7D5C29D82F.jpeg


Överväger att ta ett glas bättre rödvin och se en dokumentär om en pestkyrkogård i London. Min ömma moder tyckte valet av dokumentär var en aning dumt givet min hälsostatus men kan ju vara bra med en realistisk syn på vart man eventuellt hamnar in case man stryker med 🤷🏼‍♀️😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp