Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag körde till Ikea. Blev en ny kattlåda också. Körde nog närmare 8 mil bakom samma plogbil, ungefär lika långt åt båda hållen :rofl:
 
Softar efter drygt 31 000 steg/20 km Skåneled Torekov - Vejbystrand. Riktigt fin decemberdag med mycket fotograferande, sjöfågelspaning med kikare och givetvis en del fikapauser. Så skönt att komma ut och bara lapa sol en hel dag efter dessa grådaskiga dagar och veckor. Och även gå bort en del julmat på köpet.

DSC_0777.webp
 
Sitter och funderar på om jag är nog "frisk" för att gå ner och måla. Fördelen är att det är mkt varmare nere i målarrummet än i lägenheten. Just nu hackar jag tänder pga fryser som fan.
 
Äter röda remmar och funderar på om jag ska börja på något nytt projekt eller sy klart det jag håller på med men hatar. :p
 
Kanske passar bättre i Saker man stör sig på tråden, men... Jag har ett heltidsjobb + 2 extrajobb nästa sommar nere i Visby, men ingenstans att bo. Hur tusan ska jag kunna konkurrera när privatpersoner kan ta totalt 26 500kr (Almedalsveckans pris skrivs inte ens ut) för fyra veckor?!
*här finns utrymme för en lång utläggning om bostadssituationen i Visby överlag, men jag orkar inte nu*
Företaget jag ska arbeta för ska göra en annons efter nyår för att se om det lossnar något..
Visst, satsa alla pengar på turisterna, och skit i de som ska ta hand om röran.
Mvh bitter
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp