Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänkte att. Går sådär.
15774496833518542711183503082289.webp


Bråkar med bilfirman, igen. De vägrar byta bromsar trots att vi har från tredje part att de är kass.. Jag vet inte vad jag ska göra längre. De måste fixa det, men vad gör jag när de slutar svara? ARN är ju sex månaders handläggning..
 
Bah. Fick äntligen tummen ur och köpte ny bekväm cykelsadel idag, elcykelns sadel ger mig ömmande sittben. Och så får varken pappa eller jag loss skruven så vi kan byta sadel :down:
 
Tack vare min framskridna sjukdom ska nu två enligt deras eget citat ”blattar från orten” (😅 ) gå på sin första helkväll på Kungliga Operan!
Skänkte bort biljetterna till två unga killar från ”no go-zon”. Blev friskare bara av tanken!
 
Just kommit hem och har med mig halva apoteket. Var säker på att mitt frikort gick ut den 30 december och har jagat läkare så jag kunde ta ut så mycket som möjligt innan, bara det att frikortet tydligen går ut den 21 februari enligt apotekaren. Jaja. Nu har jag iaf allt jag behöver och mer än så. Lite fundersam dock, läkare har skrivit ut 2000 någonting divisun (d-vitamin) 3 tabletter på kvällen. Bara det att maxdosen är 4000 (någonting). Min läkare har julsemester och jag har inte tagit det på ett tag och glömt totalt vad han har sagt. Vad händer om man överdoserar på d-vitamin? :idea:
 
Jag har precis ställt in mitt 50 årskalas på söndag. Kände att jag inte orkar och faktiskt får bestämma själv.
Och jag fick avbeställa cateringen så sent. Blev glad för det, trodde jag skulle behöva både fylla frysen och äta ihjäl mig.
Jag bryter typ hellre benet än fyller år.
 
Just kommit hem och har med mig halva apoteket. Var säker på att mitt frikort gick ut den 30 december och har jagat läkare så jag kunde ta ut så mycket som möjligt innan, bara det att frikortet tydligen går ut den 21 februari enligt apotekaren. Jaja. Nu har jag iaf allt jag behöver och mer än så. Lite fundersam dock, läkare har skrivit ut 2000 någonting divisun (d-vitamin) 3 tabletter på kvällen. Bara det att maxdosen är 4000 (någonting). Min läkare har julsemester och jag har inte tagit det på ett tag och glömt totalt vad han har sagt. Vad händer om man överdoserar på d-vitamin? :idea:
Den överdoseringen är ingen fara :)
Ligger du lågt i D-vitamin dessutom så. Jag åt den dosen dagligen i ett halvår och låg på lägsta gränsen för ref värdet efter det.
 
Varit rätt produktiv idag ändå. Varit i grannstaden på ärende, packat och postat paket, lunchat, köpt julklappar till 5 pers, handlat mat och prylar. Hittade sjukt billiga målarcanvasar. Köpte några 40x50 och 50x50 för 39 kr st. De heter Duga. Och det är väl just vad de får göra just nu när jag inte målat på 20 år och tänkt börja.
Vi var in en sväng på vårt typ mini-Ullared här i byn. Det var en dansk man som nu bodde i Stockholm som var sååå fascinerad över att ALLT fanns där. Mycket bättre än i Stockholm! Han var dock mycket besviken över att inte hitta herrkalsonger. Vi visade honom dit. Lyckan åter! :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 591
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 076

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp