Vad gör vi? Del CXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Målat på min ”kompis”. Känns som att vi klickar personlighetsmässigt. Hen är introvert men sneaky. Vi kompletterar varandra.

Visa bifogad fil 42890

Överväger att ta ett glas bättre rödvin och se en dokumentär om en pestkyrkogård i London. Min ömma moder tyckte valet av dokumentär var en aning dumt givet min hälsostatus men kan ju vara bra med en realistisk syn på vart man eventuellt hamnar in case man stryker med 🤷🏼‍♀️😅
Åh, vilken fin nos...... (inget fel på resten heller, men just nu nosen är extra fin, tycker jag :) ) :love: !!
 
Kände mig sådär fredagsseg efter att ha jobbat hela dagen meen det var skönt att trotsa den känslan och rida en liten stund; eftersom ridbanan var frusen skrittarbetade jag bara 25-30 min barbacka och det kändes himla bra under tiden och efterråt 😍. Efter middag och lite soffhäng slumrade jag visst till lite, skööönt med ledig helg! 😊.
 
Varvar ner efter klubbmästerskapet. Dubbelnollade och borde väl vara nöjd eftersom det var min första "riktiga" tävling på nästan 20 år(!) men var för ringrostig för att klara rida mot klockan, och det stör mig... Well, glad över hästen iaf som gått från att vara ridskolans mest hopprädda till att leverera stabila rundor på 80 cm :heart
 
Tänkte se den där dokumentären om ”Kvinnliga Vikingakrigare” som ngn här skrev om. Fick slå av. Jävlar vilken smörja. Både dåligt gjord och bristfällig faktamässigt. Och då är jag absolut ingen expert på just vikingatid. Jävligt trist för ämnet är ju mkt intressant!
 
Det ar en mycket ung "bull" som lever i en hjord med bara bulls. Gissningsvis ar det ungefar 2 1/2 ar gammal och den andra elken ar nagot ar aldre. Har i Oregon ar det mycket svart att fa tillsatand for jagare att ta en elk-ko, har finns det ett antal (manga!) "bulls", fran 3 ar och aldre, som man far en "tag" och altsa kan jaga.

Vi sag en hjord med ett hundratal kor och ungar, en nastan lika stor hjord som ocksa hade nagra bulls, och en hjord med ett 50 tal bara bulls.

Hjordarna gar fritt mellan storskogen i bergen och sanctuarit och kan alltsa inte jagas pa sitt sanctuary eller precis pa gransen till det, men det finns jakt tillstand i "storskogen".
Trodde det var en liten "hjortkalv" möjligen, som sitter med en hårborste i ena handen och med två smörgåsar på en tallrik. ;)
 
Den där orkade jag inte se heller 🙄
Vetenskapens värld brukar vara bättre, men det.är ju populärvetenskap och inte en avhandling ;)

Well... skulle se en film som utspelade sig på Vikingatiden med min bror. Chipsen var uppdukade, vinet serverat, stämningen på topp.
Scen 1. ”Danerna” kommer inseglande med den danska flaggan hissad på vikingaskeppen.
Jag bara ”nej tyvärr, jag måste stänga av, det är kört för min del”.
Min bror bara: 😑😑😑😑
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp