Varit hos psykologen och gråtit en massa, så nu är jag helt slut. Men ja, det behövdes väl.
Nu ska jag vila lite innan jag sätter igång med att städa.
Nu ska jag vila lite innan jag sätter igång med att städa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag mailade mäklare angående ett torp som i annonsen uppgavs ha två rum, men på planritningen uppenbart hade ett. Funderade på om det fanns en övervåning eller källare eller hur tusan de tänkte?Gick just in på Hemnet och tittade om det kommit ut några nya hus i det område mi bror letar. Jag såg ett litet sött enplanshus och tänkte att det där kunde ju vara något. Tittade på rumsangivelsen och det stod 9 rum. På planritningen visade det sig att 4 av dessa rum ligger i källaren med sådana där typiska låga källarfönster precis uppe vid taket . Ja och så kan jag inte med bästa vilja i världen hitta mer än 8 rum, om de nu inte räknar klädkammaren som rum.
Jag har reagerat på det här ett antal gånger nu. Vad är egentligen okej att räkna som rum? Kreativiteten inom området verkar vara gigantisk.
Intressant. Vi har ju "alltid" i det här landet angett antalet rum utan kök. Jag antar att det har att göra med att man ska kunna pressa ut lite mer pengar från folk som faktiskt inte räknar och som tror de köper ett större hus än det gör.Jag mailade mäklare angående ett torp som i annonsen uppgavs ha två rum, men på planritningen uppenbart hade ett. Funderade på om det fanns en övervåning eller källare eller hur tusan de tänkte?
Fick som svar: ”Kök är också ett rum! ”
Beror ju på vad man har för arbetsuppgifter.
Det finns någon oskriven lag att en ska se helt koko ut på sådana bilder
Hur vi räknar rum har ju typ kringgåtts i nyproduktionens öppna planlösning där man plötsligt får kalla köket för vardagsrum för att det är något större än ett standardkök, typ. Ett torparkök är i alla fall ofta lika mycket allmänt levnadsutrymme som ett nyproducerat kök/vardagsrum med öppen planlösning, så jag kan förstå att mäklare (som jag generellt inte har jättehögt anseende för) drar den rövaren. Jag menar inte att det är rätt bara att terminologin förskjutits, men att det beskrivna möjliggjorts av det.Intressant. Vi har ju "alltid" i det här landet angett antalet rum utan kök. Jag antar att det har att göra med att man ska kunna pressa ut lite mer pengar från folk som faktiskt inte räknar och som tror de köper ett större hus än det gör.
Man kan ju undra vad mer de "döljer" när de ljuger om antalet rum.
Tror dock tomater kan vara bättre med tanke på prisetHemma. Satt in kyckling i ugnen och den är klar om lite mindre än en timme. Köpte mer tomater - Hej jag heter MJ och är tomatoman - möjligtvis snäppet värre än @tornblomma
Ta en tomatHuuuuungrig. Kan inte kycklingen vara klar snart?
Ta en tomat
Om du har frysta bär och en burk kokosmjölk blir det ”glass” av att mixas tillsammans.Jag vill ha glass men har ingen hemma. Misstänker att affären är full med folk dessutom.
Mitt hår är fett också. Kan någon leverera glass till mig mitt ute i de småländska skogarna?
Ja jag är lite kinkig ikväll efter att ha målat hallen första lagret idag. Energin är tokslut