Vad gör vi? Del CCXII

Irriterar mig att jag noterat att jag ska göra något halv elva imorgon men har inte skrivit upp i min kalender vad jag ska göra utan det står bara Min Händelse :banghead: går ju till en hel del olika mottagningar och det är det enda jag kan komma på att jag ska till. Har gått igenom dem men hittar ingenting. Och har naturligtvis slängt kallelsen. Möjligtvis är det VC, får ringa imorgon så fort de öppnar och kollar om det är de som ska ringa upp/träffa.

Har ny beräknad avgångstid 18.50. Så 11 timmar och 35 minuter efter avgångstid.

Jag fick vanta pa Miami's flygplats (en av de trakigaste flygplatser I varlden) I 12+ timmar med tre barn, den yngsta var 4 ar. Det ar inte latt att underhalla en 4-aring nar allt ar stangt och det inte finns nagot att gora storre delen av tiden. Vi pratar I bland om det och numera ar det en kul historia. :p Vi har dock alla undvikit Miami's flygplats sedan dess.:)

Jag har flera piloter I bekantskaps kretsen och de sager alla att plan blir "grounded" for det minsta lilla ... men ingen av dem ar beredda att flyga ett plan som larmar aven om alla vet att larmet bara ar en felaktig sensor.

TUI har hanterat detta på ett uruselt sätt. Förut fick vi ett besked i appen, ett annat från personalen i gaten och ett tredje i ett utrop. Fick lämna maten halväten för att det helt plötsligt blev boarding. Extra surt då att vi fick kliva av flygplanet igen för att det inte kunde lyfta alls. Med rätt info om boarding från början hade vi inte gått och ätit. Känns ju kul att ha kastat bort 552 spänn på två pizzor och två läsk liksom.

Behöver dammsuga och torka golv i köket
Är noll motiverad.
Mina läkarbesök avbokades imorgon och tisdag, men kommer nog vara ledig ändå så jag kan skriva klart ett arbete.

TUI har hanterat detta på ett uruselt sätt. Förut fick vi ett besked i appen, ett annat från personalen i gaten och ett tredje i ett utrop. Fick lämna maten halväten för att det helt plötsligt blev boarding. Extra surt då att vi fick kliva av flygplanet igen för att det inte kunde lyfta alls. Med rätt info om boarding från början hade vi inte gått och ätit. Känns ju kul att ha kastat bort 552 spänn på två pizzor och två läsk liksom.
Glöm inte att du kan söka kompensation från både flygbolaget och TUI för strulet. Vi fick tillbaka typ halva resans pris totalt för vår Parisresa i november som blev halvt förstörd av strul med flyget. Plus att man fick måltidskuponger för mat på flygplatsen.

Glöm inte att du kan söka kompensation från både flygbolaget och TUI för strulet. Vi fick tillbaka typ halva resans pris totalt för vår Parisresa i november som blev halvt förstörd av strul med flyget. Plus att man fick måltidskuponger för mat på flygplatsen.

Kan man söka direkt från flygbolaget även vid charter alltså? Söka ersättning från hemförsäkringen kommer jag göra och eventuellt Mastercard försäkring också för försening osäker om jag kan få från bägge samtidigt. Kan man även söka mellanskillnaden mellan matkupong och det verkliga priset? Om du vet.

Haft en lugn dag. Tvätt imorse, sen ett par timmars promenad på löpbandet. Ett avsnitt av en serie + popcorn med sambon i soffan. Diskat och vispat grädde (vi ska äta pannkakor ikväll) medan sambon är i duschen. Nu har eftermiddagssolen kommit till vardagsrummet = Lillan har just lagt sig tillrätta i klösmöbelns hängmatta.

Hållt igång efter skön sovmorgon; bäddat rent och städat av efter maginfluensan och lite andra hushållssysslor och räkningar och hyror. Till stan en snabb sväng med sambon, sen stallet och fick äntligen ut en kärra ur bädden och strödde på nytt före en kort och avkopplande skrittur- plockat undan påsken. Så fick bli färdig paj av Mannerström och kaffe och glass innan duschen och iväg till stan på introkväll. Äntligen piggare igen efter sjukan fast just nu känner jag mig lite sömnig 😅.

Nu är mattorna uthivade. Eller rättare sagt de är i päronens bil för de måste ta med dom till tippen.
Hur gör gamla människor eller människor utan körkort?
Väldigt skönt iaf. 21 år gamla.
Har dammsugit, skurat och dammtorkat en del. Det mesta kan jag inte skylla katterna för.
Får se om jag får ta dammsugaren en sväng i morgon när katterna har åkt innan jag lägger på de ”nya” mattorna.
Det är lite deppigt att städa när solen skiner och man ser hur allt damm flyger omkring.
Nu är jag ute och tar lite luft.
Lutar åt att det blir sushi till kvällsmat.

Varit hos en kompis som bor ett par timmar bort i helgen. Så härligt! Har känt mig väldigt sliten det sista, men detta kom i precis rätt läge för att bli återhämtning och inte mer press ❤️ Så fin att hänga med kompis, hennes man och deras son (min gudson) :)

Nu ska jag kolla lite på Masterchef Au (äntligen ny säsong :banana: ) och tror jag ska måla naglarna i en glad färg - var ett par år sen sist 😅

Kan man söka direkt från flygbolaget även vid charter alltså? Söka ersättning från hemförsäkringen kommer jag göra och eventuellt Mastercard försäkring också för försening osäker om jag kan få från bägge samtidigt. Kan man även söka mellanskillnaden mellan matkupong och det verkliga priset? Om du vet.
Jättekonstigt att ni inte har fått några måltidskuponger på flygplatsen? Kolla med informationsdisken för bolaget, vi råkade ut för ett försenat flyg för ett par år sedan och hade nästan svårt att hinna göra av med alla måltidskuponger innan planet till slut lyfte.

Ligg på charterbolaget, det är ju fördelen med att resa med charter, bara ett ställe att kräva ifrån. Det är betydligt krångligare att jobba mot flygbolag, jag var tacksam att kollegan tog den striden när vi blev 36h försenade hem från Tyskland för ett par år sedan.

Jättekonstigt att ni inte har fått några måltidskuponger på flygplatsen? Kolla med informationsdisken för bolaget, vi råkade ut för ett försenat flyg för ett par år sedan och hade nästan svårt att hinna göra av med alla måltidskuponger innan planet till slut lyfte.

Ligg på charterbolaget, det är ju fördelen med att resa med charter, bara ett ställe att kräva ifrån. Det är betydligt krångligare att jobba mot flygbolag, jag var tacksam att kollegan tog den striden när vi blev 36h försenade hem från Tyskland för ett par år sedan.

Vi har fått det men de täcker överhuvudtaget inte kostnaderna. Kommer inte ens i närheten av kostnaden.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 518
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 796
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 658
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 829
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31