Vad gör vi? Del CCXII

Laddar för att ta tag i en syssla jag skjutit på två helger i rad nu, nämligen den att byta från vintergarderob till sommargarderob. Jag vet att det är roligt, eller åtminstone lite skönt, när jag väl är igång men just nu känns det som ett oöverstigligt projekt. Med tanke på att det ska bli 20-21 grader och strålande sol hela nästa vecka kan jag dock inte skjuta på det mer, och det ska trots allt bli lite kul att återse klädesplagg som jag inte använt sedan september/oktober! För att inte tala om att stuva undan alla tjocka tröjor, dunjackor och kängor... I eftermiddag blir det afternoon tea på ett häftigt ställe tillsammans med en vän, jag får använda det som morot om inte annat :up:

Har känt länge att jag behöver kasta lite mattor och köpa lite nytt.
Men mattor är tråkigt att köpa så det har inte blivit av. Men nu fick jag lite ny lust när jag tvättade hallmattan och toamattan.
Ska hiva vardagsrumsmattan, två köksmattor och sovrumsmattan.
Får låna fina av mamma som hon hade i förrådet.
Så nu ser jag fram emot att katterna åker i morgon så jag får skura och lägga på nytt.

Funderar på i vilket skick planet var i från början och varför inte det andra felet upptäcktes från början. Först inget elsystem som fungerade och sen tror jag det var bromsvätska som läckte (kan ha missuppfattat det sista felet) Så vi fick beskedet att planet inte kunde flyga alls idag och fick gå av planet igen.

Funderar på i vilket skick planet var i från början och varför inte det andra felet upptäcktes från början. Först inget elsystem som fungerade och sen tror jag det var bromsvätska som läckte (kan ha missuppfattat det sista felet) Så vi fick beskedet att planet inte kunde flyga alls idag och fick gå av planet igen.
Även om det såklart är irriterande kanske du ska vara glad att du aldrig hann komma upp i luften med just det här planet?

Sovit på soffan några timmar. Vaknar upp och tittar på klockan. Första tanken är oj är klockan 13 redan och jag har glömt ätit frukost?!. Men känner mig ändå inte hungrig?

MEN så kommer jag på att jag sov ju inte hemma inatt. Var ju hos partnern och åt frukost tidigt imorse och har ju även hunnit åka hem flertalet mil i bilen också.😂

Är nog dags att försöka göra något av det jag tänkt syssla med idag istället för o sova bort dagen. Som tvspel och se om jag har tillräckligt med jord i förrådet för att plantera om ena blomman. 😅

Varit ute på shopping runda. Hämtat ut glödlampor till hall lampan från Classe och sedan lite småsaker på Willys. Samt lämpat av massor på ÅV. När jag kom hem hittade jag naturligtvis plastburkar och lite annat som borde åkt med.

Slängde mig i soffan med ljudbok i lurar med sladd. Det ringer, tyvärr iom jag är trött, och jag svarar. Min hund kastar sig upp och lägger sig med bakdelen mot min hals a la kvävning. Sen vänder hon sig om och biter mig i handen, lekbitande med ändå rätt hårt. 🙄
Sen fastnar hon i sladden och får med sig tel och lurar ner på golvet och lägger på samtalet.
Jag som bara ville ha lite lugnt och mysigt. 😅

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 518
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 794
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 658
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 828
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka