Vad gör vi? Del CXCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens ärendehandläggning har startat. Idag ska jag:
1. Delta i tre möten på skype
2. Skriva klart två påbörjade ärenden.
3. I lagom irriterande ton påminna en person om att jag vill ha rapport om hur hens projekt går framåt.
4. Dricka minst tre muggar starkt svart kaffe.

Utmaningen för dagen ligger nog i att inte reta folk på mina möten och att reta en person precis lagom mycket.

Uppe sedan 04.45. Släppt ut sömniga höns, tittat på soluppgången, ätit frukost, lagat matlåda till sonen, svarar på mail, slöscrollat mobilen och läser ikapp på buke. Ändå typ en timme kvar tills det är dags att åka till skola/jobb. 😅

Stör mig på att det verkar bli sol idag, bara för att jag jobbar till 16 liksom… :cautious:

Vad händer om en räkning inte går att betala pga dåligt med pengar på kontot? :o
Jag tror att det brukar göras ytterligare försök, om du menar autogiro?

Om du inte har tillräckligt med pengar kan det innebära att din räkning inte blir betald. Företaget du ska betala till kan då försöka dra pengar från ditt konto igen upp till tre gånger under max tre vardagar efter förfallodagen.
https://www.konsumenternas.se/lan--betalningar/betalningar/autogiro/

Jag tror att det brukar göras ytterligare försök, om du menar autogiro?

Om du inte har tillräckligt med pengar kan det innebära att din räkning inte blir betald. Företaget du ska betala till kan då försöka dra pengar från ditt konto igen upp till tre gånger under max tre vardagar efter förfallodagen.
https://www.konsumenternas.se/lan--betalningar/betalningar/autogiro/

Jag antar att det kommer en påminnelse. (Dock inte ett krav.) Sen inkasso.
Den ska betalas idag. Är e-faktura, så förhoppningsvis provar de att dra igen.

Beror nog på företag, men risken är stor att de inte provar igen och att e-fakturan bara "försvinner".
Enklast är att flytta fram förfallodatum till den dag du med säkerhet vet att pengar finns.

Jag hade ringt och bett dem dra igen när det finns tillräckligt med pengar på kontot.
Det står fortfarande idag som betaldag hos Kivra och det har funnits pengar på kontot sen klockan sju.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 418
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 141
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
479
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
592
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama