Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju det som gör hästar så härliga! Min New forest älskade att hoppa, ju högre desto bättre. Ferguson kör som sagt på traktorvarianten och mejar ned hindret helt. Oavsett höjd. Varför hoppa när bommarna ändå flyttar på sig? Han körde samma variant med nedfallna träd i skogen, ville han förbi så tryckte han på tills trädet flyttade på sig. Om det inte flyttade sig kan man ju alltid passa på att gnaga lite på det.

Ohja verkligen! Vad härligt det låter; båda dina hästar och gammelman rolig 😂. Saknar du aldrig att rida numera? :)
 
Jag hade inte vågat hoppats på barmark och plusgrader i februari när snön låg i drivor.
Känslan när skorna landar i gruset och den varma men klara luften omfamnar.
Fyra kilometer avverkade. Nu ska bara hostan ge sig av.
Nu dusch och GHS från soffan.
IMG_6442.jpeg
 
Min ponny håller helt med, det är djurplågeri. Egenligen all form av existens som inte involverar äta eller vila.
Jag försökte hoppa med honom i hans ungdom. Han plöjde rakt igen hindren så bommarna flög :D
Det påminner mig om när jag höll på med kaninhoppning i yngre tonåren. Mina små pluttkaniner älskade att hoppa. Jag och en kusin fick för oss att vi skulle testa med hennes lite större vädurskorsning. Han skuttade fram till hindret, satte sig och tittade på det, tog tag i bommarna med tänderna och slängde iväg dem och sen skuttade han mellan hinderstöden. :rofl:
 
@tornblomma vill du avslöja storleken på garderoben du bor i?

Ungefär 25 kvm!
Men jag lever på höjden, som en katt! 🐈
Jag har typ 3,80 till tak och har ett loft. Taket i badrummet är delvis sänkt till ”normalhöjd” så innanför loftet finns också ett litet krypin. Numera inredd som en ”cat crib” av rang 😝
Hela lägenheten har smarta lösningar, bland annat att man kan dra ut ugnen och skapa en större arbetsyta i köket vid behov. Samt att garderobsdörrar i original har blivit ”vikbara”.

Älskar gulliga lilla lägenhetsgarderoben!

IMG_8042.jpeg
 
Ungefär 25 kvm!
Men jag lever på höjden, som en katt! 🐈
Jag har typ 3,80 till tak och har ett loft. Taket i badrummet är delvis sänkt till ”normalhöjd” så innanför loftet finns också ett litet krypin. Numera inredd som en ”cat crib” av rang 😝
Hela lägenheten har smarta lösningar, bland annat att man kan dra ut ugnen och skapa en större arbetsyta i köket vid behov. Samt att garderobsdörrar i original har blivit ”vikbara”.

Älskar gulliga lilla lägenhetsgarderoben!

Visa bifogad fil 139829
Låter mysigt! ...och ser härligt ut!
 
Ungefär 25 kvm!
Men jag lever på höjden, som en katt! 🐈
Jag har typ 3,80 till tak och har ett loft. Taket i badrummet är delvis sänkt till ”normalhöjd” så innanför loftet finns också ett litet krypin. Numera inredd som en ”cat crib” av rang 😝
Hela lägenheten har smarta lösningar, bland annat att man kan dra ut ugnen och skapa en större arbetsyta i köket vid behov. Samt att garderobsdörrar i original har blivit ”vikbara”.

Älskar gulliga lilla lägenhetsgarderoben!

Visa bifogad fil 139829
Du räknar inte kvadrat utan kubik?
:D
 
Det står 1,5 kubik torr ved utanför pannrummet. MEN det snöar ymnigt och ska fortsätta några timmar till.

Jag vill ut och slänga in ved i pannrummet. Så sluta snöa tack.
Fina grannen (kompisens lillebror) undrade opm jag verkligen skulle klara mig hela våren med dt där. Han har mer ved om jag behöver, bara att ringa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp