Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungefär som de visiterar hockeysupportrar som lyckas smuggla in stora fyrverkerier varje gång ändå. Igår igen så sabbade storstadsidioterna som vanligt den match de och alla andra betalat för att se.

I NHL så är det tradition hos Red Wing fans att slänga en bläckfisk på isen. Från början var det för att symbolisera att det tog åtta slutspelsmatcher för att vinna Stanley Cup. Idag tar fans med det även till vanliga matcher. Av förklarliga skäl är det inte tillåtet att ta med sig bläckfiskar in på arenan så för att kunna göra det så stoppar människor in bläckfisken i en plastpåse och förvarar den längst in på kroppen och sitter sedan och väntar tills lämpligt tillfälle och de kan ta sig ner nära isen och slänga den stackars bläckfisken.


Florida fans slänger plastråttor (efter att en spelare en gång lyckades träffa en råtta i omklädningsrummet). Nashville Predator fans slänger havskatter på isen, från början som svar på när Red Wings fans slängde bläckfiskar.

Toronto fans slänger våfflor (när det går uselt för laget).
 
I dag har jag jobbat med rekrytering i lite mer an 5 timmar. Det ska bli kul att se resultatet under veckan som kommer. Solen skiner, det har varit for varmt for jacka, men nastan kallt att ha tva t-skjortor och en troja over ... och jag hostar och hostar och hostar och ...
Nu har jag typisk allergi snuva, som vatten som inte rinner sa mycket faktiskt, och jag har sett blommande frukt trad (korsbarstraden borjade blomma i borjan pa veckan, nu har jag ocksa sett apple eller paron) och tulpaner och paskliljor sa klart. Traden skimrar i ljust gront och andra i lila/rott nu nar de borjar fa musoron blad. Har blommar vissa Camelias under vinter halvaret, men i gar sag jag flera som plotsligt blommar ...

Och maken klipper graset medan jag har laddat upp med allergimedicin som antligen borjar fungera 🙏 Det ar VÅR!!! och sa vart allergin trots allt.:heart
 
Jag tvättar. Börjar i vanlig ordning med program som inte matchar varandra i tid (kör 60 grader i ena maskinen, ömtålig tvätt 30-40 grader i den andra), så hänger i tvättstugan nu i början för att slippa springa var 15-20minut. Woopido.
 
Skön mamma som asgarvar när ungen åkt av. 😅🤣🤪
När jag hade min röda rodeohäst, var ofta pappa med på träning och tävling då jag inte kunde själv med denna där och mamma vågade inte titta när vi hoppade.
Jag har minst ett filmklipp med avramling där fotografen (dvs min far) försökte låta bli att gapskratta. Det hörs lite fniss och tyst skratt.
När jag kollade på filmen, hörde jag såklart det och frågade varför han skrattade åt mig.

"Nä, jag har inte skrattat. Det skulle jag ALDRIG göra."
(Jag visade klippet med ljud)
"Ehhh... Ojdå. Hördes det där? :angel: "
 
Ptja, det har ju hänt att folk skrivit hur de firar svenska resultat i skidor, ridsport osv :)
Min bestämda åsikt är att om man inte ser live så är det eget ansvar att undvika spoilers. Jag gör ju ofta så när jag t.ex. jobbar natt. Öppnar inte Instagram eller Facebook, lyssnar inte på radio med nyheter osv.
Håller helt med!
Blir väldigt konstigt om man inte ska få skriva.
 
Maken har åkt till stan på årsmöte med flygklubben så jag sitter själv igen. Mamma och pappa kommer hit så ska vi gå tipspromenad.
Måste vattna blommorna. De ser lite ledsna ut..
 
Uppe tidigt som vanligt pga hästutsläpp. Vaknar till en ljus och vårlik morgon. Bara ett par plusgrader men det känns milt, och nyss satt jag här i soffan och konstaterade att jag hörde fåglar kvittra utomhus... :) Jag har precis slängt revben med cola och kryddor i crock-potten till dagens middag. Nu sitter jag mest här och prokrastinerar, men jag borde öppna mitt manus och skriva lite till. Jag avslutade med flit på ett ställe igår där jag vet att jag kan skriva vidare direkt.
 
Djurplågare!
Tvinga stackars djuret att hoppa.
De är skapta för att gå på blåsiga magra norska sluttningar. Där finns inte raka pinnar i olika färger!!
Så det så!

:D :D :D
Min ponny håller helt med, det är djurplågeri. Egenligen all form av existens som inte involverar äta eller vila.
Jag försökte hoppa med honom i hans ungdom. Han plöjde rakt igen hindren så bommarna flög :D
 
Min ponny håller helt med, det är djurplågeri. Egenligen all form av existens som inte involverar äta eller vila.
Jag försökte hoppa med honom i hans ungdom. Han plöjde rakt igen hindren så bommarna flög :D

Tänk så olika de är 😀. Vår shetland såg inte vitsen med hoppning (onödigt) medan både fjordhästen jag hade och fjordhästen jag har älskade och älskar att hoppa 😍
 
Tänk så olika de är 😀. Vår shetland såg inte vitsen med hoppning (onödigt) medan både fjordhästen jag hade och fjordhästen jag har älskade och älskar att hoppa 😍
Det är ju det som gör hästar så härliga! Min New forest älskade att hoppa, ju högre desto bättre. Ferguson kör som sagt på traktorvarianten och mejar ned hindret helt. Oavsett höjd. Varför hoppa när bommarna ändå flyttar på sig? Han körde samma variant med nedfallna träd i skogen, ville han förbi så tryckte han på tills trädet flyttade på sig. Om det inte flyttade sig kan man ju alltid passa på att gnaga lite på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp