Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ptja, det har ju hänt att folk skrivit hur de firar svenska resultat i skidor, ridsport osv :)
Min bestämda åsikt är att om man inte ser live så är det eget ansvar att undvika spoilers. Jag gör ju ofta så när jag t.ex. jobbar natt. Öppnar inte Instagram eller Facebook, lyssnar inte på radio med nyheter osv.

Håller helt med!
Blir väldigt konstigt om man inte ska få skriva.
Oj, det blev lite större reaktioner på det här än jag hade väntat mig. Jag hoppas att det noterats att jag skrev det där som "vanlig användare", inte moderator (när jag skriver som moderator avslutar jag alltid med "/Mod").

Självklart får man skriva om sportresultat om man vill - det bryter ju inte mot några regler på något vis, varför jag inte heller skriver om det från ett moderator-perspektiv. Mitt inlägg var mest en stillsam önskan om att undvika att skriva ut hur det går i div. pågående tävlingar/turneringar av respekt för de som inte haft möjlighet att se ännu - särskilt eftersom det oftast finns dedikerade trådar för de större sporterna eller tävlingarna där man kan skriva om dylikt. Men absolut, känner man att man absolut vill skriva av sig i den här tråden om hur det gått i anknytning till vad man gör så är det ju inget regelbrott, bara lite oschysst i mina ögon. Som vanligt är det varje enskild persons eget ansvar vad de väljer att läsa, och därför har jag personligen satt t.ex. GHS-tråden och världscup-tråden på ignore tillfälligt, men jag ser nog inte riktigt problemet i att låta bli att prata om resultat i en "generell" tråd som denna. :)
 
Oj, det blev lite större reaktioner på det här än jag hade väntat mig. Jag hoppas att det noterats att jag skrev det där som "vanlig användare", inte moderator (när jag skriver som moderator avslutar jag alltid med "/Mod").

Självklart får man skriva om sportresultat om man vill - det bryter ju inte mot några regler på något vis, varför jag inte heller skriver om det från ett moderator-perspektiv. Mitt inlägg var mest en stillsam önskan om att undvika att skriva ut hur det går i div. pågående tävlingar/turneringar av respekt för de som inte haft möjlighet att se ännu - särskilt eftersom det oftast finns dedikerade trådar för de större sporterna eller tävlingarna där man kan skriva om dylikt. Men absolut, känner man att man absolut vill skriva av sig i den här tråden om hur det gått i anknytning till vad man gör så är det ju inget regelbrott, bara lite oschysst i mina ögon. Som vanligt är det varje enskild persons eget ansvar vad de väljer att läsa, och därför har jag personligen satt t.ex. GHS-tråden och världscup-tråden på ignore tillfälligt, men jag ser nog inte riktigt problemet i att låta bli att prata om resultat i en "generell" tråd som denna. :)
Upplevde ditt inlägg som om det var ”moderatorton”.
 
Sitter och ugglar här och har satt ut staketet på ballen igen så att spionen kan vara där. Han har varit extra gosig i dag och så plötsligt för en stund sedan kom han med en leksak och skällde åt mig med den i munnen och tittade åt balkongdörren. mycket tydligt vad han ville. Bara att fixa och släppa ut honom så att han fick spionera. Så där ligger han nu medan jag har fått dra på mig tjocktröja och fårskinnsdojor!
I går hos kompisen ville han inte vara inne hos honom utan markerade hela tiden att han ville ut i deras trädgård :D Den där vet vad han vill :D

Tänkte jag skulle baka kanelbullar men med balkongdörren öppen tror jag inte det jäser bra faktiskt. Jag får väl städa istället då. Det håller mig varm dessutom, i den här soliga kylan, som spionen tvingar på mig!
 
Jag kom nyss in från en ca 1,5 timmes skogspromenad. Skägget såg ut som skit, så hon hamnade i duschen direkt.
Själv ser jag ut som en tomat i fejset. 🍅
Men det var det längsta jag gått sedan jag fick de här jätteproblem med andningen, så jag är nöjd med min insats. Ingen andnöd heller! Bara vanligt "dålig-kondis-flås" i branta skogsbackar. 😅
Det var väldigt varierande underlag. Vissa delar var fortfarande skridskobana. I någon solig glänta hade det torkat upp lite och såg nästan torrt ut på ytan. Resten var mest gegga, lera, mer gegga, vatten, ännu mera vatten och lite snöfläckar.
IMG_20240225_105540877_HDR.jpg


En till ny sjö, som inte ska vara en sjö.
 
Oj, det blev lite större reaktioner på det här än jag hade väntat mig. Jag hoppas att det noterats att jag skrev det där som "vanlig användare", inte moderator (när jag skriver som moderator avslutar jag alltid med "/Mod").

Självklart får man skriva om sportresultat om man vill - det bryter ju inte mot några regler på något vis, varför jag inte heller skriver om det från ett moderator-perspektiv. Mitt inlägg var mest en stillsam önskan om att undvika att skriva ut hur det går i div. pågående tävlingar/turneringar av respekt för de som inte haft möjlighet att se ännu - särskilt eftersom det oftast finns dedikerade trådar för de större sporterna eller tävlingarna där man kan skriva om dylikt. Men absolut, känner man att man absolut vill skriva av sig i den här tråden om hur det gått i anknytning till vad man gör så är det ju inget regelbrott, bara lite oschysst i mina ögon. Som vanligt är det varje enskild persons eget ansvar vad de väljer att läsa, och därför har jag personligen satt t.ex. GHS-tråden och världscup-tråden på ignore tillfälligt, men jag ser nog inte riktigt problemet i att låta bli att prata om resultat i en "generell" tråd som denna. :)
Man kan ju använda spoilerfunktionen också, om man vill vara extra schysst mot de som inte kollar live :up:
 
Hur gör man? Har aldrig lyckats.
På datorn klickar jag på de tre prickarna intill paletten (på mobilen hamnar prickarna intill B istället), klickar på mask-symbolen och får då upp en kod i mitt inlägg där det står [ISPOILER ][/ISPOILER ] (fast utan mellanslag efter ordet spoiler). Sen skriver jag min spoilertext där mellan symbolerna ] och [

då blir det såhär
 
På datorn klickar jag på de tre prickarna intill paletten (på mobilen hamnar prickarna intill B istället), klickar på mask-symbolen och får då upp en kod i mitt inlägg där det står [ISPOILER ][/ISPOILER ] (fast utan mellanslag efter ordet spoiler). Sen skriver jag min spoilertext där mellan symbolerna ] och [

då blir det såhär

Ser masken när jag trycker på prickarna men inte så att det går att trycka på den.
 
Det var tråkigt att städa så ringde min syster och grattade på 35 års dagen istället och hon sa att jag visst kan baka kanelbullar trots att spionen tvingar mig (och degen) att frysa! Bara in med den i ugnen i låg värme att jäsa. Så det gör jag nog istället. Låter betydligt roligare än städning...

Den skyldige...
392884445_10160297922023877_6324004841266381161_n.jpg
 
La dottern för vila. Hade egentligen behövt sova själv men ville ringa upp en vän som går igenom separation som ville prata. Sen satt jag på golvet i tvättstugan och bölade en timme, och hon i andra änden på telefonen promenerandes i stan. Fy fan för snubbar ibland alltså, och de strukturer som gör att de blir som de blir.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp