Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Av en slump såg jag att jag hade lagt in en räkning till fel mottagare. Men nu är det rättat.😅
Undrar varför kommunanställda får lön den 27.e. Spelar mig ingen roll men varför.
Tittar på hoppningen. Spännande.
Din arbetsgivare bestämmer det o står på anställningsavtalet. Så det är ett lokalt beslut.
 
Första plåten kanelisar blev nog lite ljusa och kändes inte så god i smaken. Får se hur andra plåten smakar, de fick bättre färg. Har svårt att få rätt färg på "saker och ting" i ugn för antingen blir det alltid för ljust eller så råkar jag bränna det. Nu är jag trött. Spionen också, han har inte velat lämna hemmet och gå på prommis i dag, det har ju luktat gott i köket och gottegris det är ju vad han är! Värre än vad jag är alltså, värre än sin mormor! Hon fick ju diabetes typ 2 för några år sedan och drog ner på det goda rejält, förvånade mig eftersom glass ju var mammas "beroende" :D Jag hotade spionen med att man kan få allvarlig diabetes bara genom att sniffa i luften när det luktar gott så att han ska hålla sig så lååååååååååååååååååångt det går ur vägen för bakningen. Men han gick inte på det, påstod jag ljög och la sig under bordet redo att fånga allt som trillade ner i hans gap.

Jag berättade för honom om första hunden jag hade som 18 åring, Bus, som gjorde inbrott i mitt kylskåp och snodde min jäst, bland en massa annat gott, och som sedan släppte gaser från båda hållen och fick en ballong mage. Varnade honom för det om han rörde degen. Han tyckte hon var dum som åt äcklig jäst, bättre att vänta tills jag brett smör, kanel och socker på- mycket godare ju!
;)
 
Alltså jag är så klantig!!

IMG_8047.jpeg
 
Bör det gäller hälsa är jag motsatsen till hypokondrisk MED ett undantag: tänderna 😅
Har nu bokat en akuttid till tandläkare imorgon bitti pga att jag fick för mig att jag har hål i tänderna. Direkt jag hade bokat tiden så försvann alla ”symtom”. Vilket antiklimax 🙄🙄
 
Jag har precis gjort en grej som gör mig väldigt nervös, så nu tänkte jag försöka utnyttja den hjärtklappningen till att slutföra lite arbetsuppgifter jag haft ångest över. Det finns ju bara plats för en begränsad mängd oro i systemet liksom. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp