Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar ut äver en tyst Mälaris en stund.

1000005036.jpg
 
Nog närmar sig våren; väcktes vid halv åtta av att solen sken in I sovrummet 😍. Efter frukost och kyren från igår på teven fick jag sällskap av älsklingen till stallet I finvädret (blev ju betydligt finare väder i helgen än utlovat, härligt!) och tog en skrittur med pållan och vagnen på förmiddagen; härligt 😍.

Tittade på sista sändningen från GHS; hoppning och så kom sambon in halvvägs och tyckte att men tar det aldrig slut ?!? 😆. Jodå, nu är det ingen världscupshoppning på nästan två månader 😏.
Efter en sväng tillbaka till stallet för insläpp stuvade jag makaroner (alltså hur gott?!? 😋😍) till köttbullarna jag gjorde igår på nötfärs från granngårdens gårdsbutik; lokalproducerat 👌. Nehej. Nu har vi sett Farmen så hög tid att lägga oss efter en härlig helg. Sååå skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍 och läsa en bok innan sovdags 😴. Honkatten var ju med och "hjälpte till" när vi bäddade rent 😄. Hon var så rolig när vi kom hem från stallet i em; kom och flög i galopp över gräset mellan ladugården och uppfarten för att få komma in 😅😍.
 
Äntligen i säng. Barnet kunde inte somna. Katten lekte med ballonger. Barnet somnade men hostade och vaknade. Jag behövde duscha och diska. Men nu sover barnet, ballongerna är gömda och jag har diskat och duschat 😅

Och katten har lugnat ner sig 😉

Imorgon utvecklingssamtal på skolan och sen jobb!
 
I dag startade dagen med sol och kvittrande faglar, men nu straxt fore 4 pa eftermiddagen ar det mulet och regnar nastan. Parontradet borjar sla up, knopparna har spruckit och man ser de vita blommorna titta fram, sa de kommer nog i morgon eller pa Tisdag.
I dag har jag antligen fatt den lilla Norwich terriern att lagga sig ner (fold backward) som kravs pa lydnads tavlingar. Han ar super duktig och sa latt att jobba med. Det ar ett noje att lara honom och hans matte hur man gor!
 
God morgon.

Nu ska jag gå upp och sortera bebiskläderna vi fick av svärmor. Kan ändå inte sova. Lite sugen på att testa köksassistenten också, men det får vänta till i eftermiddag.
 
Ska upp och duscha. Barnet hade magknip igår på sen kväll men har sovit lugnt så det berodde sannolikt på för mycket torkad mango. I annat fall blir det vob. Men han ska till tandis idag, det vore bra om det blev av.
 
Vaknade vid fem av ngt ljud. Oklart vad. Lät som en bil med backvarnare.
Somnade om och vill inte gå upp. Klockan ringde för tjugo minuter sen.
Sportlov så det är rätt lugnt på jobbet dock.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp