Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åker buss.

På vägen till bussen höll jag på att dratta på arsle tre gånger trots grus på asfalten. Bussen skulle bromsa in vid en rondell och då kunde han inte bromsa. Det var glashalt så vi höll på att kollidera med en lastbil som väjde i rondellen i sista sekund.

Varför kan de inte köra med sunt förnuft dessa busschaufförer... 🫠🤨
 
Har hittat ett skrivbord till nya kontoret som kommer ge denna vibe:

Visa bifogad fil 139898

Frågan är om jag kan komma undan med direktörsviben? 😅
Jag såg det här framför mig på en gång!
9faa4b5f7d860a4f6b472d3357e423d8.jpg
 
Åker buss.

På vägen till bussen höll jag på att dratta på arsle tre gånger trots grus på asfalten. Bussen skulle bromsa in vid en rondell och då kunde han inte bromsa. Det var glashalt så vi höll på att kollidera med en lastbil som väjde i rondellen i sista sekund.

Varför kan de inte köra med sunt förnuft dessa busschaufförer... 🫠🤨

Men eller hur, blev omkörd av en buss på motorvägen.
Bussen utan dubbdäck och full av stående passagerare.
Vi med ordentliga dubbdäck och bilbälte tyckte att vägen var lite väl hal för att köra i full fart, det var verkligen sådär svinhalt att det knappt gick att gå ut från bilen på parkeringen utan att hålla i sig sen, men bussen hade väl en tidtabell att hålla. :banghead:
 
Åker buss.

På vägen till bussen höll jag på att dratta på arsle tre gånger trots grus på asfalten. Bussen skulle bromsa in vid en rondell och då kunde han inte bromsa. Det var glashalt så vi höll på att kollidera med en lastbil som väjde i rondellen i sista sekund.

Varför kan de inte köra med sunt förnuft dessa busschaufförer... 🫠🤨
Ja du kör mot klockan. Taxichaffisar är ju ännu värre, iaf de gånger jag åkt pga utebliven buss. Kört på som jävla idioter så man sitter med skräcken i halsen. Visst har de flesta god körvana! Men smäller det så lär man ju gå åt.....
 
Nikon D7500. Jag har använt Nikon för alla mina systemkameror utom den första. Min kompis som är fotograf använder aldrig något annat så det är pga henne jag hamnade i Nikon-träsket. Den här har verkligen premium-känsla som de betydligt dyrare fullformatarna.
Jag är också Team Nikon. Bara haft Nikon sen min första Nikon EM någon gång på järnåldern. Min F4 gjorde stabil tjänst i många år tills digitalfotot gjorde entré. Jag hade gärna fortsatt med en proffskamera, men pengar. Jag har satt dit ett extra batterihandtag på min D7100 för att jag gillar att ha en avtryckare på höjdled också.
 
Sååå....Enligt SMHI har vi fått vår nu i Östergötland och jaaa det känns faktiskt så med allt längre dagar och härligt fågelkvitter :love: . Ubgkatten var sååå ivrig och ville absolut ut fast vädret såg så burrigt ut så tog på selen och gick ut medan frukostpajen stod i ugnen men det var ju så himla frisk och skön luft ju :love:.
 
Har just nu panik pga försöker få tid hos vården. Antingen är jag fullständigt dum i huvudet eller så har jag så mycket otur att det här med att boka tider inte funkar för mig.

Testat på 11 olika ställen att boka tid. Det går inte för antingen finns inte alternativet eller så måste man veta vilken person man ska till vilket jag inte vet.
Fine, ringer i stället. Trots att det är läskigt. 7/11 ställen säger att deras kö är full och att de inte tar emot fler samtal. 3 av dem svarar inte öht.

Orkar inte. Så här är det alla gånger jag behöver förnya mitt p-piller recept. :arghh:
 
Jag är också Team Nikon. Bara haft Nikon sen min första Nikon EM någon gång på järnåldern. Min F4 gjorde stabil tjänst i många år tills digitalfotot gjorde entré. Jag hade gärna fortsatt med en proffskamera, men pengar. Jag har satt dit ett extra batterihandtag på min D7100 för att jag gillar att ha en avtryckare på höjdled också.

Det är väl en av få nackdelar med den här, det går inte att sätta dit batterigrepp. Men det kändes trots allt inte som någon dealbreaker för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp