Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från och med fredag är jag officiellt sett frisk. Mer än tre år efter skadan (det senaste året har jag jobbat deltid). Det är med skräckblandad förtjusning, jag har världens bästa chef och kollegor men jag är också livrädd för att inte orka...
 
Har just nu panik pga försöker få tid hos vården. Antingen är jag fullständigt dum i huvudet eller så har jag så mycket otur att det här med att boka tider inte funkar för mig.

Testat på 11 olika ställen att boka tid. Det går inte för antingen finns inte alternativet eller så måste man veta vilken person man ska till vilket jag inte vet.
Fine, ringer i stället. Trots att det är läskigt. 7/11 ställen säger att deras kö är full och att de inte tar emot fler samtal. 3 av dem svarar inte öht.

Orkar inte. Så här är det alla gånger jag behöver förnya mitt p-piller recept. :arghh:
Förnya via nätdoktor bara?
 
Har just nu panik pga försöker få tid hos vården. Antingen är jag fullständigt dum i huvudet eller så har jag så mycket otur att det här med att boka tider inte funkar för mig.

Testat på 11 olika ställen att boka tid. Det går inte för antingen finns inte alternativet eller så måste man veta vilken person man ska till vilket jag inte vet.
Fine, ringer i stället. Trots att det är läskigt. 7/11 ställen säger att deras kö är full och att de inte tar emot fler samtal. 3 av dem svarar inte öht.

Orkar inte. Så här är det alla gånger jag behöver förnya mitt p-piller recept. :arghh:
Om du behöver fylla i en personal och inte vet namn så skriv ”Vet ej” om det är fritext, eller välj första bästa med någorlunda rätt titel om det är en lista och börja ditt meddelande med att personen får rikta om meddelandet om det ska till någon annan
 
Blev väckt i ottan av att de ringde och meddelade att tandläkaren vabbade idag. Alltså blev tiden inställd. Tänkte att okej det gör kanske inget eftersom mina problem miraklulöst hade gått över. Nu, med vetskapen om att tiden är avbokad så återkom de 😅 Det skulle ju kunna vara hål i tänderna ändå. Bokade en ny tid imorgon! 😅
 
Förnya via nätdoktor bara?
De brukar inte vilja skriva ut åt mig, fick på nåder ett litet paket när jag hade fullständig panik och bara hade 3 piller kvar, men det var verkligen på nåder.
Om du behöver fylla i en personal och inte vet namn så skriv ”Vet ej” om det är fritext, eller välj första bästa med någorlunda rätt titel om det är en lista och börja ditt meddelande med att personen får rikta om meddelandet om det ska till någon annan
Nu var jag tyvärr tvungen att välja person, och ingen titel fanns på personerna 🙈
Hade iofs kanske funkat att bara välja första personen och förklara i meddelandetexten? 🤔
 
De brukar inte vilja skriva ut åt mig, fick på nåder ett litet paket när jag hade fullständig panik och bara hade 3 piller kvar, men det var verkligen på nåder.

Nu var jag tyvärr tvungen att välja person, och ingen titel fanns på personerna 🙈
Hade iofs kanske funkat att bara välja första personen och förklara i meddelandetexten? 🤔

De kanske vill att du tar ett blodtryck osv innan de förnyar? Tanken är väl att p-pilleranvändning ska följas upp då och då (beroende på vad det är för piller du använder?)
 
De kanske vill att du tar ett blodtryck osv innan de förnyar? Tanken är väl att p-pilleranvändning ska följas upp då och då (beroende på vad det är för piller du använder?)
Precis, det är det jag fått som anledning. Plus att jag inte använder det för att slippa få barn eller inte få mens utan av flera andra anledningar. Men slippa mens är najs!
 
Precis, det är det jag fått som anledning. Plus att jag inte använder det för att slippa få barn eller inte få mens utan av flera andra anledningar. Men slippa mens är najs!

Jag har för högt blodtryck för att få p-piller utskrivna av vården, samt att jag har en systemsjukdom som helst inte ska kombineras med östrogen. Men jag känner att jag går under om jag måste leva med sinnessjuk mensvärk och andra mens-relaterade problem. Så jag löste mina p-piller "off the record" pga att jag verkligen inte orkar ha dessa problem ovanpå alla andra problem jag också har. Inget jag rekommenderar andra, men det är ett val jag tagit själv och jag är införstådd med riskerna.
 
Samma sak varje vår. Nu är det soligt ute. Jag sitter i soffan och längtar ut, vill inte sitta inomhus. Hur länge jag suttit här? Typ 3 minuter. Jag var precis på skogspromenad med hundarna i drygt 1 1/2 timme.

Och nä, jag tänker inte sitta på balkongen. Det är för kallt. Inte heller orkar jag gå någon mer och längre promenad just nu. Men det är soligt och då vill jag vara ute från morgon till kväll...

Det här var också anledningen till att jag började vandra och tälta. Om det ändå är såpass varmt att det går att ha det bekvämt ute (med rätt utrustning), då ser jag ingen anledning till att sitta hemma. I år ska jag helt klart se till att ta mig ut på fler vandringar, om så bara tvådagarsvandringar lite här och där.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 698
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp