Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hjälp, jag vet inte seriös. Tycker som sagt mest att det var ett ganska dåligt råd

Ok!
Jag fick också besked om att jag har diabetes (biverkning av lite av varje) och det är ju såklart trist. Jag tänker dock att man gör så gott en kan helt enkelt! Jag tänker att det inte är ett jättestort problem och att en inte behöver följa alla regler slaviskt :) Håller med om att "halvfabrikat" kan låta lite luddigt, men det är väl att helt enkelt undvika dolda sockerfällor? Jag kollar på innehållsförteckningen mer noga nu och undviker saker som har för högt värde av kolhydrater.
 
Fick en jättefin present och ett fint skrivet kort av min elevs mamma.
Vi har några månader men snart har vi hängt ihop i sju år. (Eller sex beroende på hur man räknar)
Blev så rörd. Inte ofta man har ett så problemfritt samarbete. Hjälp vad ska jag göra sen?
 
Båda mina viktigaste arbetsuppgifter blev precis totalstoppade av diverse bromsklossar.
Sitter och försöker jobba vidare med mindre viktiga arbetsuppgifter men det blev så underlig stämning i min hjärna nu när jag var in i ett riktigt flow med det viktiga jag gjorde och jag nu måste ställa om helt till något annat :cautious:

Fick dock efter idogt kämpande tid hos en gyn :up:
 
Ja, de har lyft upp min tjänst från en verksamhet till att ansvara för fem verksamheter. Så utöver högre tryck på produktion från min sida så är det också otroligt mycket samordning och diplomati verksamheterna emellan. Är rimligt att det även syns i lönerevisionen.
Låter absolut rimligt ja :) Hoppas den som bestämmer din lön håller med!

Själv sitter jag och försöker övertala mig att söka några deltidsjobb jag hittat för att försöka få in mer pengar på det viset. Det är synd att det jobb man verkligen trivs med, där man känner att man dessutom gör nytta för andra osv är något som inte ger direkt bra betalt... Jag vet inte hur många gånger jag önskat att jag varit bra på något som "lönat sig" så sett, eller åtminstone haft intresse för det. Som när jag ser hur sambon jobbar och vet vad han drar in. Det hade varit trevligt. Om man bortser från den lilla detaljen att jag hade dött av uttråkning efter en förmiddag med samma jobb, eller kanske två minuter in i första lektionen på utbildningen som krävs för jobbet :angel:
 
Apropå lön försökte jag samma :D (nåja, på ett ungefär)
Anställdes med lockelsen "gå in på det här, men du får vara med i årets lönerevision och är alla nöjda går du in på reviderad lön när provanställningen är slut". Hmm ja, men det lät inte så dumt.


Nej men revisionsstopp på hela företaget då. Har vi tur blir det revision under/efter sommaren..
Håller tummarna :angel:
Och är glad att jag ens har ett jobb 😅 OCH vågade åtminstone fråga, vuxenpoäng om än inte lönepoäng.
 
Efter att ha bytt tejp i hållaren funderar jag nu på ett av livets mysterier. Den nya rullen är som synes tyst packtejp. Den som inte är tyst, vad gör den? Reciterar poesi? Sjunger arior? Gnisslar tänder?
1000000371.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 691
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp