Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mums!!!

Här i lägenhetsgarderoben nibblas det också lite löjrom!

IMG_8034.jpeg
 
Hade migrän i torsdags och kände under kvällen att jag mådde riktigt dåligt igen med yrsel och illamående samt huvudvärk och bestämde mig för att oavsett hur jag mår skulle jag vara hemma dagen efter. Så i går ringde jag chefen och förklarade varför jag var hemma. Det var en skön hemmadag som mest tillbringades i sängen. Lite promenader och så sängen. Lite äta, och så sängen. SÅ otroligt skönt att kunna ta det lugnt utan att ens ha dåligt samvete för att jag inte var å jobbet, att inte känna stress. Tror det gjorde nytta för hjärnan. Behövde verkligen det, bara vila och sova i kapp och krya på mig. Och på kvällen kände jag mig äntligen piggare igen.

I dag har också varit en slappedag. Och så har spionen varit på en ny playdate förstås. Han var själaglad som vanligt :D Det är så underbart att se dem- och att själv prata med någon annan, som inte är kollega, släkt eller på messenger. :) Vi ska ta en promenad eller tre i veckan igen och ses till helgen, förstås. :)
428632054_10160296890043877_4002931747808228166_n.jpg

Spionen till vänster och till höger har vi den som felaktigt blev kallad för vargen i Nyköping av SN. :) Det är så häftigt att se de två ihop, vänner på direkten! Så naturligt. i går på en promenad träffade jag och spionen på en man och spionen ville direkt hälsa, som om han kände mannen, helt okänd för oss, men för honom är människor och hundar vänner utan tvekan, utan en tanke på att någon kan vara ond eller elak. På något vis är det väldigt fint!
 
Mums!!!

Här i lägenhetsgarderoben nibblas det också lite löjrom!

Visa bifogad fil 139811
Jag har aldrig smakat löjrom (och är lyckligt ovetande om priset) men tänkte i går att det kanske hade varit gott med ägg och stenbitsrom på en macka....så även någon form av påverkan på mig har du lyckats med. Jag gjorde tonfiskröra med ägg, ost och serverade till en massa goda grönsaker istället dock. :)
 
Passar förresten på att be er att vara försiktiga med hur & vad ni skriver om GHS så att de av oss som tittar ikapp i efterhand inte får några spoilers. Det finns ju en specifik tråd för just detta, så ta gärna sådant snack där! https://www.bukefalos.se/threads/goeteborg-horse-show-ghs-2024.1524821/

Gäller det bara GHS eller även annan sport? (Jag undviker denna tråd när jag ligger back med sport. Anser alltså att det är mitt ansvar om jag inte ser live.)
 
Det vore väl rimligt att inkludera all sport tycker jag. Tråden är ju trots allt tänkt att handla om vad vi gör, så sportresultat har strikt sett väldigt lite med saken att göra ;)

Ptja, det har ju hänt att folk skrivit hur de firar svenska resultat i skidor, ridsport osv :)
Min bestämda åsikt är att om man inte ser live så är det eget ansvar att undvika spoilers. Jag gör ju ofta så när jag t.ex. jobbar natt. Öppnar inte Instagram eller Facebook, lyssnar inte på radio med nyheter osv.
 
Pållan hade riktigt gnott in ena sidan som om hon ville gardera sig för vilodag 😂. Sen till god tacos och Halmstad crush med mango/passion till Träpatronerna; en gammal dramaserie från 1984 vi började titta på, verkar bra 😊. Efter det naturgodis och mellodags och så mer hoppning; Gothenburg Trophy och massera lite på älsklingens axlar som gör mig sällskap, lördagsmys 🥰.
 
Jag har bänkat mig framför TVn för att se hoppning. 🥳

(Är allergisk mot melodifestivalen, så det är skönt att det finns ett bättre alternativ att titta på ikväll. :D )
Jag har också den allergin men tyvärr tvingas tvn visa melodifestivalen pga tonårsdotter som vill hänga med i snacket i skolan.
 
Tänkte först se mello i efterhand men struntade i det. Startade istället en ny serie och gjorde ett par minibaguetter och te. :d
”Råkade” också ramla in på Naturkartan och snubblade över ett outforskat naturreservat här i närheten. Så nu hoppas jag på fint väder och vandringsvillig minimänniska imorgon. 🤓🏔️🥾
Jobbigt när appar liksom attackerar sådär helt oprovocerat. 😂🙈
 
Till hans fördel så stannar han alltid och tittar på henne där hon ligger. Lite som att han funderar på varför hon ligger där

Det där var första gången vi insåg att han anser flera hinder på rad som väldigt onödigt :D
Skön mamma som asgarvar när ungen åkt av. 😅🤣🤪

Jag red en fjording för typ hundra år sedan som hoppade vansinnigt bra för att vara fjortis men var lite bekväm. Så när han gick hyfsat höga klasser för stor häst och avståndet blev lite fel och han snubblade lite valde han att bara dra upp benen och inte försöka rädda sig en gång på tävling. Ryttaren kravlade sig upp på backen och vänder sig efter fjordan och han låg kvar och hon såg hur han rörde käken och tänkte att helvete han har brutit den eller fått en smäll i huvud/nacke eller ngt. Sen ser hon att han låg och åt gräs IOM gräsbana de tävlade på. 🙄😅
Fjordar! Både 😍 och ibland 🙄. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp