Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt är @tornblomma fel!
1000017268.jpg
 
Mäh. Jag trodde att jag hade popcorn hemma. Det hade jag inte. I desperation efter något salt och "snacksigt", tog jag ett par av sambons salt och vinäger-chips. Det ångrar jag. Fy, vad vidriga de var! :yuck:
Så nu ska jag gå ut på promenad med gaphalsen, som skriker att hon är nödig och sen ska jag åka och handla GODA chips eller popcorn. Så det så. 😒
 
Jag och min hund flydde till andra sovrummet under nattens snarkattack av sambon. När vi skulle gå upp kom sambos hund rusandes upp i sängen och avbröt min och hundens gosstund. Min hund är verkligen det snällaste, mjukaste som finns. Men nu som nyvaken i gosläge var liksom måttet rågat efter att lillsyrran varit en pest några dagar. Hon morrade några ggr och syrran sket i.. Jag lyfte upp min hund som hängde där morrande. Sen taggade hon ner och vi gosade lite innan jag satte ner henne och lillsyrran fuckade upp igen brann det. Hon slängde omkull syrran och morrade och bara fräste så högt hon kunde tills syrran ålade iväg. Jag lyfte ner syrran på golvet och min hund stod morrandes i sängen och var på väg ner på sin syrra.
Aldrig sett henne arg mer än några sek och SÅ sällan. Nu var det liksom nog. 😅
 
Vi har haft mkt nu ett tag. Idag superledigt med brunch framför efterlängtad serie och sen bara legat som döda sillar och titta på serien. Underbart! 😍
Skulle fortsätta ha lite chill och mysa runt i stallet och bara ta min egen häst. Var så trött och ville bara vara ifred i tystnad med pålle. Givetvis anlände sportlovs-familj med barn och hundar och höööög ljudnivå. Brukar tycka det är kul. Men idag flydde jag till ridhuset. Då kom det dit efter 15 min. Jobbade klart och drog till stallet för ensamtid. Då kom det dit efter 10 min. Sambo åkte och handlade och jag är ensam hemma ett tag. 😍😅
 
Mäh. Jag trodde att jag hade popcorn hemma. Det hade jag inte. I desperation efter något salt och "snacksigt", tog jag ett par av sambons salt och vinäger-chips. Det ångrar jag. Fy, vad vidriga de var! :yuck:
Så nu ska jag gå ut på promenad med gaphalsen, som skriker att hon är nödig och sen ska jag åka och handla GODA chips eller popcorn. Så det så. 😒
Senila jag glömde att närmsta butiken stänger kl 17 på lördagar. Det kändes inte riktigt rimligt att köra 1 mil enkel väg för att köpa popcorn. 😅
Meeeen... Jag hittade avokado, morötter och gurka i kylen. Så mitt "lördagsgodis" blev lite nyttigare än jag tänkt.
IMG_20240224_185617566.jpg
 
Sitter och försöker söka runt lite på nätet för att hitta något att ge bort till pojkvännen i 30-års present. Tänker mer tema upplevelse än pryl. Försöker hitta något intressant hotell eller spa, men det rusar tyvärr upp ganska mycket i pris, och jag vill hålla lite i pengarna då jag blir arbetslös i augusti. Så jävla trist att inte kunna ge honom det jag "har råd med" om jag hade fått jobba kvar :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 700
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 559

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp