Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åt det andra hållet, Jag var ett tag så smal att en läkare trodde att min ryggrad var en tumör när dom kände på min mage och skickade mig på massa undersökningar där alla stod och undrade vart den såkallade knölen/tumören var någonstans.

Ojdå! 😅
En läkare ville undersöka vidare varför jag var så röd runt ögonen. Jag hade rosa ögonskugga så jag avstyrde detta 😅
 
Senast ändrad av en moderator:
Promenad med hundar och en av hästarna på lunchen. Så otroligt halkigt ute så det är inte roligt nånstans...kom lite snö i natt så broddarna tar knappt. Men men, lite motion fick vi iallafall och frisk luft. Alltid gött med en paus från kontoret mitt på dagen. Jag fixade stallsysslorna och körde in en kärra ved också. Jag bäddar för en vilokväll. Ska bara laga mat och vika tvätt. Sen ska jag ligga i soffan :D
 
Ojdå! 😅
En läkare ville undersöka vidare varför jag var så röd runt ögonen. Jag hade rosa ögonskugga så jag avstyrde detta 😅
Det var inte förens min gynekolog sa "Om dom tryckte här, så är det din aorta och din ryggrad dom känner, läkare kan inget om den kvinnliga kroppen" (Läkaren sa att det antingen var en knöl i livmodern eller att jag var gravid...) som jag kände att jag kunde släppa den skiten.
 
Promenad med hundar och en av hästarna på lunchen. Så otroligt halkigt ute så det är inte roligt nånstans...kom lite snö i natt så broddarna tar knappt. Men men, lite motion fick vi iallafall och frisk luft. Alltid gött med en paus från kontoret mitt på dagen. Jag fixade stallsysslorna och körde in en kärra ved också. Jag bäddar för en vilokväll. Ska bara laga mat och vika tvätt. Sen ska jag ligga i soffan :D

Likadant här. Snö över is är mindre bra...Så räcker med halkan i hagen idag och packar ju snö i den hoven hon har polarpadsen...🙃. Låter som en skön plan 🤗
 
Jag överlevde en kort promenad med vovven. Vi tog det lugnt och hon fick sniffa lite extra, så jag kunde stå och vila emellanåt.
Men snablarns, vad halt det är! Skridskobana med ett par cm pudersnö på. 😱
Mina broddade kängor gjorde ingen nytta. Jag hade behövt hästbroddar! Något som är både högre, grövre och vassare än mina små piggar.

Ja jag märker att hästarna har mer nytta av sina och nu är det till och med knepigt med dem
 
Ohja! Är precis 36 fyllda och det har mognat fram sen strax efter 30 ❤️

Skönt :heart

Hade den här diskussionen med en kollega idag och kom och tänka på en arbetsintervju som jag var på när jag var 24. "Vi söker en person som.. om vi säger att vi vill ha 2 rosa elefanter till i morgon, så löser den det, och det står 2 rosa elefanter på kontoret när vi kommer till jobbet i morgon". 🙃 Ja, jag jobbade där ett tag.
 
Skönt :heart

Hade den här diskussionen med en kollega idag och kom och tänka på en arbetsintervju som jag var på när jag var 24. "Vi söker en person som.. om vi säger att vi vill ha 2 rosa elefanter till i morgon, så löser den det, och det står 2 rosa elefanter på kontoret när vi kommer till jobbet i morgon". 🙃 Ja, jag jobbade där ett tag.

Ja jäkla tur man mognar allteftersom. Samordnaren tyckte jag var såååå rolig så länge jag var en peoplepleaser...Ju mer jag landade i mig själv och sa ifrån desto otrevligare blev hon...Tur du gav upp det där. Du med.
 
Har varit och hämtat min nya kappa. Jävligt tur att jag i sista stund valde en M och inte en L. Den är mer eller mindre som ett tält! Ganska sjukt då denna designer vanligtvis gör små storlekar. Hade kanske kunnat mecka och byta till en S men får helt enkelt embraca att modellen är oversize. Är redan kvarterets färgglada blobb men kommer nu lyfta detta ca 10 snäpp :rofl: Blir jag smal sen så får jag helt enkelt dra ihop den med skärp.
 
Min gulliga granne gick ut en liten sväng med vovven i em. 🥰
Så nu har jag tackat och vinkat av grannen och fått tillbaka lillskägget. Grannen är en av hennes bästisar, så hon var nöjd!
Grannens gamle gubbe kan inte gå ut längre, så hon saknar att få sällskap. Nu när jag inte kan anstränga mig, passade hon på att både hjälpa till och få lite promenadsällskap. Win - win!
 
Grattis på födelsedagen kära @Midsommarblomster! :heart

100ee1d1b4c6bbcdc060f394abce7e86.jpg


(jag vet att du gillar diy och är enormt händig :up:)
 
Frustar forfarande åt min högklassiga Photoshop från igår. Tänkte att alla barnfamiljer skulle avfölja mig på instagram. Ungdomliga grannen påpekade just att ”det är nog inte så många barnfamiljer som följer dig på instagram”. Kanske lika bra det :angel:

IMG_7525.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 622
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp