Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lordag morgon med bla himmel och stralande sol. Lagsta temperatur for veckan ar +2*C sa ingen risk for mer sno i 10 dagars prognosen, tack och lov. Barnbarnen var hemma fran skolan hela forra veckan, de hade en halv grad kallare pa natterna sa det fros pa ordentligt igen infor varje dag.

Nar sonen forklarade for 7-aringen hur det fungerar med "sno dagar" (att vi har ett fast antal dagar barnen ar i skolan varje ar och om man har sno dagar sa laggs de dagarna pa i slutet av skolaret och man gar fler dagar i Juni) blev hon SHOCKED och ansag att det var det mest orattvisa hon nagonsin hort talas om.😂 Sondottern ser det som ett personligt pahopp🤣
 
Gud så kallt det varit idag! Kom hem för någon halvtimme sen och har just slutat skaka tack vare elfilten på varmaste. Älskar den! 😍
Åt frukost bland gevär och jaktprylar på köksbordet IOM att sambo gick igenom grejerna inför morgondagen. Lite udda! 😅
De ska få jaga här på gården. Sambo har inte jagat på många år. Så i morgon ska han få gratiskurs av en kompis som är jägare sen barnsben. Men som också varit sniper och sen instruktör i militären. Så de kollar av att han är bra nog innan det blir på riktigt. Sån lyx med den privatkursen gratis av en sån superkunnig!
 
-30,7° och har nyss kommit in efter en sväng med hundarna ner till vebon.

Börjar vara lite skralt med ved inne efter flera rejält kalla perioder och eftersom jag ändå går förbi där nere några gånger/dag så kan jag ju kånka med mig en gigant-jyskpåse med ved när jag går upp till huset igen :up:

1705748928928.jpg

Bild från tidigare idag, när det bara var -27°, vebon är där nedanför gaveln på logen.
 
Snart tittat på 4 säsonger av The Rookie.(Ja inte idag då)
Trav samtidigt.
Påbörjat en ny bok. Alltid så svårt att komma igång med ny bok och sen kan jag inte sluta.
 
Säg inte det här (inte i mitt område) har de flyttat in i samhället både rådjur och hjortar. Eftersom att folk matar de stackars djuren i trädgården......
Nu är detta mer lägenhetshus och skola i området där vi var och vi får inte mata djur (ens fåglar pga råttor) så gissar att den kom från skogen en bit bort och förvillat sig lite långt ner bara.
 
Gör risgrynsgröt, men råkade öppna en chipspåse. Fy på mig. Ställde undan chipsen igen efter att ha smakat några. Men det är ju så drygt att väääääääääääääänta på att risgrynsgröt ska bli färdig!!! Den är nog det om ett par minuter ny dock. Tror jag överlever. Behövde använda min mjölk med bäst före 11 januari så blir mycket gröt nu.... Kan man frysa in hemgjord gröt? Vet att Felix grötrulle inte blir så god efter en runda i frysen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 086
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Stil på bostad för uthyrning.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp