Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov så gott inatt och som alltid mysigt att vakna brevid älsklingen ❤. Efter mestadels studier och lite pyssel hemma idag var det skönt att komma iväg till stallet :) och sen middag; gott med grillmat i ugn 😋 och ännu mer plugg innan sängen ropar 🥱.
 
Tittar på serie och äter chips. Borde sova, är trött, men har ont i huvudet så jag gissar att jag ändå inte somnar ännu. Har varit en lugn dag i dag. Skönt med sådana dagar.

Spionen lurade mig i eftermiddags. Plötsligt när jag låg och vilade hoppade han upp på mig och skällde på mig. Jag bad honom om att vara tyst och lugn, men han struntade i det så jag reste mig upp och gick ut mot hallen. Finns bara en anledning till att han beter sig så. Mycket riktigt sprang han till ytterdörren och stressade på mig. Det är bara att lyda och vara tacksam för en väldigt duktig hund som inte vill göra något inne utan istället ställer till med en scen som man inte kan missförstå.
Ute däremot var han hur lugn som helst. Märkligt... han spårade i marken som bara den hela rundan, och efter en timme beslutade jag mig för att gå hem igen, det var inget akut påtryckningsbehov som var orsaken till att han tvingade ut mig... det var rådjuret och allt annat han ville spåra :D Nåja, han har fått sina promenader i dag även om det inte riktigt var jag som bestämde tiderna den här gången. Väl hemma slängde han sig i snöhögen som fastighetsskötarna slängt ner från loftgången framför trätrappan utanför min dörr, busade lite och åt lite snö.

I morgon blir det städning är det tänkt, söndagen till ära. Funderar dock på att göra någon god maträtt och fylla på frysen med matlådor. Har två eller tre creme fraiche med bäst före 15 januari, som jag vill använda upp. Hoppas på piggare än vad jag varit de senaste dagarna, veckan. Tänkte jobba på måndag så vill må bra då!
 
Vi har varit på 30-årskalas. Gott och trevligt :)
Vi spelade ett roligt spel, Krypterat, som jag vann i utklassningsstil :D
Nu ska jag kolla lite på vintersport och sen sova.

20240120_203014.jpg
 
Hemma efter kick of med över 6000 anställda över hela Sverige på skärm... Sen mat å sen nöjen för oss som ville . -18 när jag kom hem för en stund sen. 2 grabcar som jamar å har sig å tycker de är dags för frukost... förstår deras förvirring då vi kliver upp 04 ofta. :rofl: å nu är klockan 02.30 typ å jag vill att dom skall sova. 😆
 
Det har varit en busy dag i dag. Jag har varit till tva stora garnaffarer, den ena hade inte det jag ville ha, den andra hade bade det jag ville ha och lite till :angel: Sedan har jag gjort "buckwheat" (vad det nu kan vara pa Svenska) Amerikanska pankakor som avats med "sour cream", rodlok, och kaviar (plus en ynklig liten dill kvist som delades pa de tva forsta😑 sedan fanns inte mer dill).
Tankte pa dig @tornblomma aven om jag inte har lojrom sa kande jag ett stort behov av fisk agg!😳 Det maste helt enkelt vara ditt fel! :cautious: Det hela var dock FANTASTISKT gott ... Nu galler bara att jag kommer ihag alla andringar jag gjorde till pankaks receptet. De blev verkligen de godaste buckwheat (eller any kind of) pankakor jag nagonsin smakat.
 
Sa till sambon att köpa hem nått gott åt sig till helgen; han köpte dill- och gräslökschips och det är ju inget jag är särskilt förtjust i haha 😄. Men chokladbollar rullade I lakritspulver var goda! 😍😋. Delade med mig till grannarna med 😊.

Sa ... nu far jag sukta over lakrits pulver ocksa :cautious: Kanske man kan rulla i turkish peber ocksa?

Är inte buckweat samma sak som bovete, som man använder när man gör blinier?

Efter viss googling ser det ut som om buckwheat och bovete ar samma sak. :)
 
Gör risgrynsgröt, men råkade öppna en chipspåse. Fy på mig. Ställde undan chipsen igen efter att ha smakat några. Men det är ju så drygt att väääääääääääääänta på att risgrynsgröt ska bli färdig!!! Den är nog det om ett par minuter ny dock. Tror jag överlever. Behövde använda min mjölk med bäst före 11 januari så blir mycket gröt nu.... Kan man frysa in hemgjord gröt? Vet att Felix grötrulle inte blir så god efter en runda i frysen.
Jag vet inte hur hemgjord gröt blir att frysa, men man kan ju göra andra saker av den om man tröttnar på att äta den som den är. Risgrynspudding, till exempel, är jättegott. Och jag såg nyligen någon som gjorde våfflor med risgrynsgröt i.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 082
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp