Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig typ träningsvärksöm i bröstkorgen vad nu det kan bero på 🤔. Inte gjort nått särskilt så..Hm eller om det delvis var för jag låg på magen i soffan och skrev på examination igårkväll 😅. Så onödigt att det var tvunget att slå om till skitväder...Hoppas pållan får på sin tappsko annars är det bara att börja grusa mellan hage och stall menä vore ju trevligt att komma igång igen!! Blev ordentlig vintervila. Åhåjaja vad är väl en bal på slottet 😄.
 
Väldigt hal stallplan men väl i ridhuset funkar det ju bra :D
(Ja, hon rider i t-shirt.)

20240121_105709.jpg
 
Känner mig totalt sönderstressad och då stänger hjärna och kropp av.
Hur ska jag komma ur detta liksom

Kan du kanske gå ner lite i tid, jobba lite mindre? För visst har du två jobb, ett ordinarie heltidsjobb och ett extrajobb?
Jag har precis kommit ur en sådan situation där jag på sidan av mitt ord arbete har haft en projektledartjänst. Det har gått bra, och är bra på cv't men har varit lite tufft att hålla allt i rullning med tanke på att jag dessutom har en mindre bra hälsa.
Jag kommer nu när projektledartjänsten är avslutad att gå ner i tid igen och "bara" jobba med det ordinarie arbetet. Hoppas hitta lite tid för måleri som fått stryka på foten sista halvåret, men det kommer inte vara prestationsbaserat utan mer en rekreation.

Summa summarum: Har du möjlighet att gå ner lite i tid så gör det!
 
Kan du kanske gå ner lite i tid, jobba lite mindre? För visst har du två jobb, ett ordinarie heltidsjobb och ett extrajobb?
Jag har precis kommit ur en sådan situation där jag på sidan av mitt ord arbete har haft en projektledartjänst. Det har gått bra, och är bra på cv't men har varit lite tufft att hålla allt i rullning med tanke på att jag dessutom har en mindre bra hälsa.
Jag kommer nu när projektledartjänsten är avslutad att gå ner i tid igen och "bara" jobba med det ordinarie arbetet. Hoppas hitta lite tid för måleri som fått stryka på foten sista halvåret, men det kommer inte vara prestationsbaserat utan mer en rekreation.

Summa summarum: Har du möjlighet att gå ner lite i tid så gör det!
Jag tror det är tufft att gå ner i tid när man inte får lönen att gå ihop med utgifterna i sin vardag. :(
 
Jag tror det är tufft att gå ner i tid när man inte får lönen att gå ihop med utgifterna i sin vardag. :(

Det är väl samma summa man får behålla (det sk. "normalbeloppet") efter löneutmätning, oavsett om man jobbar extra eller inte? Jag förstår att man kanske vill bli skuldfri så snabbt som möjligt men om man inte orkar jobba säg 150% så får du ju ändå behålla normalbeloppet varje månad? Dock tar det ju då lite längre tid innan man är skuldfri om man har en lägre inkomst.
 
Kan du kanske gå ner lite i tid, jobba lite mindre? För visst har du två jobb, ett ordinarie heltidsjobb och ett extrajobb?
Jag har precis kommit ur en sådan situation där jag på sidan av mitt ord arbete har haft en projektledartjänst. Det har gått bra, och är bra på cv't men har varit lite tufft att hålla allt i rullning med tanke på att jag dessutom har en mindre bra hälsa.
Jag kommer nu när projektledartjänsten är avslutad att gå ner i tid igen och "bara" jobba med det ordinarie arbetet. Hoppas hitta lite tid för måleri som fått stryka på foten sista halvåret, men det kommer inte vara prestationsbaserat utan mer en rekreation.

Summa summarum: Har du möjlighet att gå ner lite i tid så gör det!
Extrajobbet kommer jag att tacka nej till. Gå ner i tid på jobbet är lika med göra samma uppgifter på mindre tid så nja.
 
Det är väl samma summa man får behålla (det sk. "normalbeloppet") efter löneutmätning, oavsett om man jobbar extra eller inte? Jag förstår att man kanske vill bli skuldfri så snabbt som möjligt men om man inte orkar jobba säg 150% så får du ju ändå behålla normalbeloppet varje månad? Dock tar det ju då lite längre tid innan man är skuldfri om man har en lägre inkomst.
Nej extrajobbet är så sporadiskt så där får jag behålla det jag tjänar.
 
Känner mig lite hyper pga sömnbristen, tror jag behöver sova lite, de få timmarna efter spionpromenaden i morse och epanfallet var nog som en piss i Mississippi antar jag.

Har vattnat blommorna och gläds åt att min ena blomma ska blomma, minns som vanligt inte vad den heter, men fick modersplantan av min svärmor för 24 år sedan, den är tyvärr död när jag planterade om den, men nu blommar denna. Påminns alltid om henne när jag ser det. Hon var lite avis på att blomman blommade med långt många fler blommor hos mig än hos henne, så varje gång den (och nu denna) blommar så räknar jag dem och tänker på henne.
421655940_10160250471573877_874113602442989075_n.jpg

Den behöver nog lite kärlek kanske- typ jord, större kruka, vatten oftare osv. Men då kanske den slutar blomma, om den blir skött! Tur det inte är ett djur, jag har inte gröna fingrar och hade blivit anmäld till Grönstyrelsen för växtplågeri! :O
 
Spionen ansåg att jag inte fick fota blomman utan att fota honom, han ser dock lite purku ut här....avhjälptes med ett gäng nospussar dock!
421720049_10160250471783877_4983367027251794112_n.jpg



Huvudvärken släppte med en dos Diklofenak och Alvedon så jag får väl vila lite innan en prommis med djuret. Funderar fortfarande på mat i dag, men får se om jag orkar. Risgrynsgröten blev faktiskt inte så god, ganska smaklös och lite "vattnig". Märkligt.
 
Känner mig lite hyper pga sömnbristen, tror jag behöver sova lite, de få timmarna efter spionpromenaden i morse och epanfallet var nog som en piss i Mississippi antar jag.

Har vattnat blommorna och gläds åt att min ena blomma ska blomma, minns som vanligt inte vad den heter, men fick modersplantan av min svärmor för 24 år sedan, den är tyvärr död när jag planterade om den, men nu blommar denna. Påminns alltid om henne när jag ser det. Hon var lite avis på att blomman blommade med långt många fler blommor hos mig än hos henne, så varje gång den (och nu denna) blommar så räknar jag dem och tänker på henne.
Visa bifogad fil 137384
Den behöver nog lite kärlek kanske- typ jord, större kruka, vatten oftare osv. Men då kanske den slutar blomma, om den blir skött! Tur det inte är ett djur, jag har inte gröna fingrar och hade blivit anmäld till Grönstyrelsen för växtplågeri! :O
Clivia väl?
 
Är på väg hem från gymmet. Fortfarande inte 100% från förkylningen så det är motion snarare än träning just nu, men det är ju också bra tänker jag. Lite lugn start, och jag kommer in i rutinen.
 
Tack! Förstår inte varför jag alltid glömmer dess namn, men har aldrig kunnat komma ihåg det! Tänker alltid på svärmors tunga men det är det ju inte, men clivia är som bortblåst varje gång jag ska komma på namnet! Tycker om den i alla fall! :)
Sätt en liten plaststicka i krukan, med namnet på. Går lätt att klippa från yoghurt burkar t.ex.

Så gör jag med mina hibiskussticklingar. De ser ju alla exakt likadana ut innan de blommar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
540
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 080
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp