Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Online konsert med Thomas Stenström på Reakt live nu
 

Bifogade filer

  • 20240120_132206.jpg
    20240120_132206.jpg
    243,6 KB · Visningar: 8
Jag och spionen såg ett rådjur innan. Vi stod öga mot öga alldeles stilla och tysta och tittade på varandra, sedan vände den och traskade in i en bit skog, hoppade över en gångbana och sedan över bilväg så en bil fick stanna för den. Då kved jag "AKTA!!!" åt den stackaren, men det gick bra för den. Så fin! Men måste ha gått vilse i bostadsområdet. Jaktspionen blev alldeles till sig i pälsen och gnydde lite när han såg den men skällde inte så den blev inte skrämd som tur var, men när den var borta spårade han den på marken i snön. Vilken upplevelse!

Har ätit en citron mouse och spionen har slickat ren burken, bästa diskmaskinen ju! Funderar på att ta en clementin och kravla under filten igen. Är så trött och fryser så jädrans mycket trots att det är varmt här.
 
Säg inte det här (inte i mitt område) har de flyttat in i samhället både rådjur och hjortar. Eftersom att folk matar de stackars djuren i trädgården......
Det är nog mycket vanligt att de flyttar in i trädgårdar, även älg. På hösten finns mycket frukt och som i mitt fall så plundrar de fågelmatarna som ändå hänger högt. De stångar dem så fröna ramlar ut.
 
Pausar i soffan. I stallet var det både halt och blött :meh:
Om en stund ska jag göra mig redo för kvällens 30-årsfirande. Inte så pepp men jag hoppas åtminstone på god mat :d
 
Hållit en utbildning idag. Men nu är jag hemma har ätit lite löjrom ( oväntat 😅 ) och håller på att långkoka en lammgryta till ikväll då jag får middagsgäster. Luktar typ kryddig shuk här hemma nu. Är massa kanelstänger, spiskummin, korinter, kardemumma odyl i denna.
 
Jag har fixat igång min nya mobil, den känns bra :up: . Min gamla började strula (hänga sig) och har fortsatt och blivit värre hela veckan. Uppdaterat allt som går, rensat, kört anti-virus och hela grejen. Noll skillnad. Igår kväll fick den totalt spunk och kunde, dessutom, plötsligt inte känna av att SIM-kortet satt i (det löste sig efter en stund..), så det känns som att det är dags för den att gå i pension efter drygt 2,5års trogen tjänst. Känns lite trist, för batterikapaciteten är fortfarande grymt bra osv. Men jag måste fasen ha en fungerande mobil med mobilt BankID numera :cautious: , livet funkar inte utan. Brukar annars byta ut mobilen när den pajar helt, typ. Den gamla får stanna som reserv!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 088
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp