Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
<snip>
Där är hela problemet, misstänker jag. Chaufförer som inte ens vet vad vinterdäck är.

Nu borde det inga i traningen nar man kor till lander som Sverige, men precis sa ar det har. Bor man i den har delen av Oregon har man ingen aning om hur viktiga vinter dack ar och vad det ar for skillnad pa vinter och sommar dack. Vi har bott har i 7 ar och har nu varit med om vart tredje snofall, sa det kanns inte direkt viktigt att ha vinterdack nar temperaturerna sallan gar under +-0* C.

Florida så ja det var väl där. Finns det fler uppskjutningsplatser i USA?

Nasa har faciliteter i 5-6 olika stater har i USA, men jag tror inte att de skjuter upp nagot mer at test "thingies" fran andra uppskjutnings platser an Cape Canaveral. Andra stater an Florida har mest forskning om jag inte missminner mig.
Jag funderade mest pa om Svensken skjots upp fran nagonstans i Europa. Kennedy Space Center ar en av mina favorit "parker" ... nar vi bodde i Florida slapade jag med varenda turist som kom fran Europa till oss for att titta bade pa allt turistigt och varenda uppskjutning.:angel: Jag alskar science. :cool: (vissa uppskjutningar sag vi fran beachen i var stad, flera mil norr om Cape Canaveral)
 
Nasa har faciliteter i 5-6 olika stater har i USA, men jag tror inte att de skjuter upp nagot mer at test "thingies" fran andra uppskjutnings platser an Cape Canaveral. Andra stater an Florida har mest forskning om jag inte missminner mig.
Jag funderade mest pa om Svensken skjots upp fran nagonstans i Europa. Kennedy Space Center ar en av mina favorit "parker" ... nar vi bodde i Florida slapade jag med varenda turist som kom fran Europa till oss for att titta bade pa allt turistigt och varenda uppskjutning.:angel: Jag alskar science. :cool: (vissa uppskjutningar sag vi fran beachen i var stad, flera mil norr om Cape Canaveral)
Jag tyckte det var otippat roligt på Kennedy Space Center när jag var i Florida på semester 98. Minns att min morbror gärna ville ta med mig och min kusin till Cape Carneval när John Glenns uppskjutning var. Han blev dock nedröstad av min moster som tyckte det lät för osäkert. :D Men sedan såg vi ändå Discovery på avstånd, vill minnas att massa bilar stannade och glodde upp, men å andra sidan var det ett tag sedan, så är inte helt säker på det sista, men det känns så :D
 
Ätit middag. Kyckling och tomatsallad + pepparkakor. Kallt inne och ute. Imorgon tänker jag inte sticka min näsa utanför dörren. Och sedan gå och hämta paket och handla på ica på söndag när det är lite varmare (relativt).
 
Efter att ha fixat stallet och dit och hem åkt i bilen som strular IGEN och bara blåste KALL luft, huuuu ända stället jag inte riskerade frostskador var arslet då rövgrillen fungerar fint 👍. Och ptja visst är det väl ändå gott med himla god sommarsallad (och såklart ville våra lagom bortskämda katter med ha skinka och räkor 😋 )från pizzerian till middag fast jag sen gick ut och nattade ninisarna i 17-18 minusgrader och det var bra länge sen ett bad så nu baske mig skulle det bli skönt med ett varmt bad (tog en halv badbomb 😍 @Ninnurur) med och riktigt värma upp mig 🥰. Javars! Jag tycks aldrig lära mig för onödigt hett blev det, naturligtvis. Själen njöööt 😍 men inte min hud som blev rödflammig...🙃. Blev en liten stund bara så fick sambon njuta med (och han tyckte det var väl hett efter mig 😅).
 
Jag tyckte det var otippat roligt på Kennedy Space Center när jag var i Florida på semester 98. Minns att min morbror gärna ville ta med mig och min kusin till Cape Carneval när John Glenns uppskjutning var. Han blev dock nedröstad av min moster som tyckte det lät för osäkert. :D Men sedan såg vi ändå Discovery på avstånd, vill minnas att massa bilar stannade och glodde upp, men å andra sidan var det ett tag sedan, så är inte helt säker på det sista, men det känns så :D

Jag ALSKAR Kennedy Space Center! :cool: Nar vi forst flyttade till Florida vara alla statliga museer, parker, och whatnot gratis sa jag var dar sa ofta jag kunde:p
 
Blev en konstig frukost för mitt rostbröd var orimligt gammalt :down:
Är ledig idag. Mamma kommer om en timme ungefär.
I eftermiddag händer något spännande :nailbiting:
Well, this happened…
Men han är bara här på prov i en vecka så ni är typ först att få veta!
Gulligast i staden och en riktigt liten myskatt 😍

IMG_2416.jpeg
 
Förkyld, trött, whatever... Hästarna måste ändå ut och ha sin mat. Varje dag, året om. En ljus sommarmorgon kan det väl vara lite mysigt att kliva upp innan 7 även på helgerna men i januari och snöblask...nja... :cautious: Men nu sitter jag här med morgonrock och varmt kaffe och börjar så sakteliga må bättre... :) Måste ha tag i höbonden idag, för nu antar jag att det blir hämtning imorgon (passar mig bättre) och inte idag. Så idag ska jag ta det lugnt förhoppningsvis. Mestadels vila.
 
Vakna klarvaken 5:40 när man har sett fram emot sovmorgon…..
Lyckas somna om från och till.
Ätit upp det sista av vörtbrödet. Ngn som har tips om bröd med russin med någorlunda låg sockerhalt?
Minus 16 och jag ska ut och jogga sen..blä.
Och sen ge paketet till min vän som bor nära.
 
Har tagit emot en matleverans så så här på morgonkvisten en lördag fick jag kliva ur sängen och gå ut med spionen orimligt tidigt... för att vara lördag. Han var lite fundersam han med och fattade inte grejen först. Sedan kom maten och vi packade upp. Eller jag packade upp, han luktade och inspekterade så att det luktade det jag sa att det var som jag sträckte fram åt honom. När jag sa "kex" och "godis" viftade han extra på svansen och luktade särdeles länge- och blängde surt på mig när jag inflikade "människokex och människogodis", som om det har någon som helst betydelse för honom.:sneaky:

Nu ska jag faktiskt lägga mig under en filt i soffan... och fortsätta lördagen i vilans tecken!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp