Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit hemma idag
Feber som kommer och går.
Värst är att jag inte kunnat ta Erelzisprutan denna vecka då jag hade svullna lymfkörtlar i början av veckan och sprutan ska inte tas vid misstanke om inflammation/infektion i kroppen.
Det känns

Jag har alltid feber. Men oftast runt 38,5 så inga superhöga temperaturer ska tilläggas. Tror att kroppen vant sig för det är sällan jag tänker på det numera. Men i längden är det säkert inte så bra att bara köra på. Kan tänka mig att höga febertoppar blir rejält tröttsamt i längden. Krya på dig!
 
Fick en skarp uppmaning om att "för guds skull logga ut och kompa ut resten av dagen".
Så jag ska nog följa det rådet. Ska promenera och handla lite. Tänkte göra ett långkok på lamm imorgon då jag kommer få middagsgäster.
 
Jag har alltid feber. Men oftast runt 38,5 så inga superhöga temperaturer ska tilläggas. Tror att kroppen vant sig för det är sällan jag tänker på det numera. Men i längden är det säkert inte så bra att bara köra på. Kan tänka mig att höga febertoppar blir rejält tröttsamt i längden. Krya på dig!
Ja jag hade ofta feber när jag var utmattad.
Så hoppas det inte beror på det.
Där vill jag inte hamna igen
 
Nu blev det soppatorsk. Huvudvärk på ingång också. Tur att det är fredag, jag behöver verkligen helg. Sitter tillfälligtvis ensam med tre personers arbetsuppgifter vilket är en ekvation som inte går ihop (jag har dialog med chef och hen förväntar sig inte att jag ska göra allt utan snarare släpp allt som kan släppas och låt resten bli försenat).

Och så bil i diket i måndags och trasig diskmaskin (fixad tack vare kompetent vän) och intensiva älskade barn, dålig sömn i natt, intensiv hosta hela veckan. Det är bara lite mycket på samma gång och ja det har varit lite stressgråt några gånger mot slutet av veckan. Sitter nu lite handlingsförlamad på jobbet men ska ta en fikapaus och sen försöka reda upp lite grejer innan jag tar helg.
 
Visst var det coolt att nederdelen flög tillbaks till Jorden och landade perfekt! :eek:

Var skots den upp? Cape Canaveral?

Oj, jag trodde jag skulle ha mycket att göra med kollegans ärenden. Att det skulle vara svåra och invecklade. Har redan jobbat bort alla utom ett :o och enda anledningen till att det inte är klart är att jag inte får tag i den berörda.

Du later som en gammal kompis till mig, Anita, hon var rektors sekreterare for manga manar sedan. Den mest effektiva manniska jag nagonsin mott. Hon jobbade 75% och tyckte det var sa jobbigt for hon hade sa mycket tid over, det var aldeles for lite att gora.

Sedan var hon mamma ledig och fick en vikarie som hade svart att hinna med pa 100%. Vikarien slutade for det var aldeles for stressigt job och Anita vikarierade under sin mammaledighet. Det tog henne mindre an en vecka, medan hon gungade bebis med foten, att gora klart alla surdegar som blivit liggande under vikariens tid. Sedan jobbade hon 50% i ett par veckor innan nasta vikarie borjade ... en ny vikarie som hade jatte problem att hinna med pa 100%.
 
Hemma. Brr, kyligt idag och jag var en Michelingubbe. Gick in i folk och fä (dörrar, gatulampor och busskurar) eftersom jag hade pälsmössa ner över ögonen och halsduk i resten av ansiktet. Pga halka så tittar jag konstant ner på mina egna fötter.

Nåja handlat frysta kycklingben och tomater till middag ikväll. Behövde inte befara att kycklingen skulle tina när jag åkte hem. Mycket kyligt hemma, 14.6. Funderar på att gå och kura ihop mig under mitt duntäcke och snooza. Katten nöjd att jag är hemma, mindre nöjd att hon inte får mat.
 
Äntligen har hyresvärden fixat min toalett, så nu går det att spola normalt igen.
Har under några dagar upprättat en rutin att slå på duschmunstycket och stoppa ned den i skurhinken medan jag gör mina behov och sedan snabbt hälla i vattnet ur hinken i toaletten och på så sätt spola.
Skönt att slippa det nu.
 
IMG_6832.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp