Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sopslut efter dagen idag, sjukt intensiva lektioner och på det ett gäng störiga, hormonstinna tonårskillar som suger energin ur mig.
Men! Nu är det helg, jag och sonen har firat in helgen med en liten gofika och jag har kånkat in ved för kvällen = slipper gå ut i kylan något mer idag. 🙌🏻
 
Avslutade dagen med en jobbig människa i telefon. Hen gav sig trots att jag sa att jag inte är rätt instans att klaga hos. 20 minuter höll hen på innan jag till slut fick nog och sa trevlig helg.
Annars har det varit en bra dag. Ont som tusan, men grejer att tänka på på jobbet.
Och min arbetsgrupp fick beröm av chefen. Det är alltid kul!
 
Har precis lagat och ätit vegetarisk tacopaj med belugalinser = :d !! Jag är SÅ trött idag. Har en liten förkylning i kroppen och känner mig allmänt gnällig. Hästarna måste in snart, men sedan ska jag nog ta mig ett bad.... :) Och sedan ta reda på om vi ska hämta hö imorgon eller på söndag (håller tummarna för söndag).
 
Skulle ta en lite fin bild med pålle och vårt hus lysande i bakgrunden. Pålle blev svartvit. 🤷‍♀️
IMG_2597.jpeg
 
Jag hade hostfestival i natt. Mina astma-luftrör pallade nog inte kylan IOM kanske inte 100 frisk än. Så idag tog jag bara min egen påle lite kort i longering i snön.
Mina byxor har blivit för stora. Så jag fick liksom hasa runt bredbent som en full sjöman för att de inte skulle ramla av. 😂
Knöt sen fast dem med ett balsnöre. Sjukt läckert! 🙄😅
 
Note to myself. Klaga inte på att det är för lugnt för då händer det ngt så man går hem 30 min senare istället för 30 min tidigare.🤔

Har tagit helgen iaf. Och köpt en liten present till en vän som fyller år i morgon.

Äter sallad och ska titta på trav.
IMG_6047.jpeg
 
Fixat vädervarningsinfo och mitt i det så såg jag hur snygg en av astronauterna som åkte igår är! Så var tvungen att googla på honom. Och skickade bild till några kompisar, det är så kul för vi har så olika smak när det kommer till utseende på män.
Men nu måste jag till stallet. (Astronauten var gift och har 3 barn så inget distansförhållande där :rofl:)
 
Sovit under duntäcket tills katten tröttnade och ropade mitt öra och började slicka och skulle ut och in under täcket.

Satt in kycklingbenen i ugnen. Är fruktansvärt chokladsugen. Sneglade lite på den i affären men kände inte för det, då. Att klä på mig och ge mig ut i kylan finns inte på kartan. Tur att godis och chokladsug för det mesta drabbar mig på kvällen.
 
Trött och jääävligt hungrig ADHD-kvinna har ADHD-sambo som glömde bort tiden och blev rejääält försenad utan att höra av sig. Han insåg direkt vilket humör det var att jobba med och inledde med att berömma mig över kanonjobb med en häst. 🙄😅 Bra försök till avväpning. När han sen däremot undrade om ”kan inte du göra det nu så jag..”.
Blicken och ”Jag ska äta NU.” Gav inte utrymme för mer larv.
Då körde han överdrivet skojunderlägsen, hukade och blinkade och stammade ”Ja ja jag har köpt semla. SemlOR! Och det finfifinns pizzasallad!”
Svårt att fortsätta sura då. 🤷‍♀️😅
 
Hittade The Fairy Queen från Drottningholm på SVT-play! Yay.

Jag har också fått en ny anteckningsbok till ett litet projekt som jag ser fram emot att påbörja i helgen.

Tidigare idag kom mamma förbi en sväng. As-halt som det är på vägarna så undrade jag lite över om jag skulle bli orolig när hon inte kom förrän vid 16, fast vi bestämt vid 14-tiden. Hon hade bara glömt/förlagt telefonen. Jag ringde lite envetet när hon väl kommit hem och hon hittade telefonen efter bara tre ringningar! I kylen. Under skinkan, ovanpå osten som hon plockat undan efter frukosten. :rofl:
 
Jag fick just ett telefonsamtal fran en gammal client som jag hjalpte sa hon kunde stalla ut sin hund. En jakthund som var super duktigt i jakt ... men som inte hade NAGON hyfs alls och den maste ju lyssna atminstone till det mest basala om man ska stalla ut. Jag spenderade 2-3 timmar med henne och hunden vid nagra tillfallen ... sedan fick hunden den basta rosetten sa hon tror jag kan trolla :p

Hon har nu recommenderat en kompis att hora av sig till mig om att trana kompisen och henne's hund. Jag vet inte om jag vill egentligen 🧐 men min gamla client ar en god van som jag verkligen gillar sa jag gissar att jag inte kommer att saga nej. Trots att jag far kora extra langt for att ta mig dit. Lektionerna kommer nog bli ganska dyra, har jag en kansla av.:cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
541
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
518
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp