Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu trampade han i kattens stora vattenskål så att jag fick torka upp allt.
Det får mig inte att må bättre.
Så många svordomar..!
 
FAN ta PMS, FAN ta demens, kan han inte bara FÖRSVINNA NU
Jag är TRÖTT på detta och SÅ LEDSEN för det är så uppenbart att han inte litar på någon - för allt hans SJUKA hjärna säger är rätt och inget annat.
FAN ta att detta gör att jag vill att han ska bara DÖ
Hur långt har han kommit i utredningen? Har han fått en demensdiagnos?
 
IMG_20191222_160213.jpg

Badade nyss.
Dricker sangria nu.
🍹
 
Hur långt har han kommit i utredningen? Har han fått en demensdiagnos?
Han är under utredning, ingen diagnos än. Men jag är 250% säker på att han är dement, annars skulle något vara på riktigt tok :p
Mamma har läst en del om Alzheimers som stämmer in på honom, så vi får väl se .... Senaste kampen var/är julkorten som (förutom att en del av dem är skrivna heltokigt) han tyckte att skulle läggas på ett bord på ett särskilt sätt, ta ett foto och sedan informera posten om hur de skulle levereras
20191222_155331.jpg
:confused: Försökte förklara att de skulle bara samlas i en hög och sedan läggas på brevlådan. Blev skrattad åt :meh:
 
Legat i sängen med ångest hela dagen. Ska till en vän ikväll och provsmaka "julgodiset" han köpte idag. Imorgon blir det iaf full fart. Tvätta, städa, betala räkningar, hämta medicin på psyk osv.. Ser inte fram emot det.
 
Hemma från klättringen. Försöker tänka att det var bra att jag gjorde något iaf, även om det inte direkt gick bra. Inte konstigt när jag knappt klättrat senaste tiden, men ja... Jag vill sitta i soffan, vräka i mig godis och inte göra något alls i tusen år ungefär.
 
Står han i kö till äldreboende?
Ni skulle behöva avlastning. Kanske någon form av växelboende?
Nej, och tro mig jag skulle önska det också. Men han har blivit sämre så snabbt att man knappt hunnit med. Därför är han under utredning också så att man kan få någon diagnos och därmed rätt till avbelastning. Och fysiskt sett så är han inte så illa som han hade kunnat vara, behöver inga fysiska hjälpmedel riktigt än. Men jag försöker säga åt mamma att hon borde ha rätt till avbelastning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 541
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp