Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken härlig överraskning jag fick när jag kom till jobbet i förrgår! 😀. Jag hade ju tagit semester igår och tänkte jobba idag innan två dagar ledigt/semester igen. Men det tyckte visst min kollega som sett det och tyckt att det såg tokigt ut och tagit in en vikarie för mig och eftersom jag ifredags kände att vaaarför tog jag inte semester hela helgen för när vi ska iväg igår?!? Gissa om jag blev glad 😀.Så idag istället för jobb blev det en skön sovmorgon och vakna till sol och så en timmes härlig adventsritt ❤.

Hade väldigt trevligt på julfirandet igår; efter julbordet blev det julklappspel som jag blev himla nöjd med (vinglas av Jamie oliver och shotglas) och massa godis och roliga sällskapsspel, åkte hem vid midnatt :).
 
Ska snart iväg och klättra :banana: Har knappt klättrat senaste veckorna pga... allt. Så nu äntligen är det dags. Mitt finger har läkt, jag har sovit, jag har ätit ganska bra, friska hunden har fått motion och båda hundarna har hundvakt. Jag ska verkligen försöka att klättra lugnt nu och göra allt ordentligt, inte skada mig igen och inte bli sur om jag får klättra enbart enkla saker i början för att komma igång igen. Men ja, jag är pepp!
 
Tredje advent redan. Var tog tiden vägen :crazy:
Suttit och jobbat på kontoret och även skickat julkort. Haft inspektören aka Jinns vid min sida hela tiden.
Vid tiotiden fikade vi ett litet gäng i stallet. Ganska mysigt faktiskt.
Nu håller jag på och värmer upp något ätbart på spisen. Nån vegetarisk kompott med lite allt möjligt i.
Solen tittade fram här i dag i ca en kvart :love:
 
Har varit hos en kompis och gjort lite julgodis med henne och hennes dotter. Nu slappar jag lite innan jag ska göra en sats saffransknäck. Har gett bort en del julgodis som presenter det här året och det har blivit uppskattat så tänkte fortsätta med det även på julafton :). Ikväll ska jag ut och käka veganburgare med en kompis som kommit hem från sin studieort över jul.
 
Drama på hemmaplan, två lösa unghästar ute på en 70-väg där den normala hastigheten sällan är så låg som 70. Och trafikintensiteten rejäl. Ryckte in med grannen och fångade dem men sedan visste ingen var de hörde hemma.

Jag hann bli lite kär i "min" fångade lille hästpojke som var väldigt söt, tänkte det kunde vara en tidig julklapp. :angel: Men sedan lyckades ägarna identifieras när vi stallat in dem hos en tredje granne. Tur att det gick väl i alla fall, hade de passerat ut i den skymda fyrvägskorsningen vid fel tillfälle så hade det kunnat sluta riktigt illa.
 
Drama på hemmaplan, två lösa unghästar ute på en 70-väg där den normala hastigheten sällan är så låg som 70. Och trafikintensiteten rejäl. Ryckte in med grannen och fångade dem men sedan visste ingen var de hörde hemma.

Jag hann bli lite kär i "min" fångade lille hästpojke som var väldigt söt, tänkte det kunde vara en tidig julklapp. :angel: Men sedan lyckades ägarna identifieras när vi stallat in dem hos en tredje granne. Tur att det gick väl i alla fall, hade de passerat ut i den skymda fyrvägskorsningen vid fel tillfälle så hade det kunnat sluta riktigt illa.

Bra gjort av er! :up: Men synd att du inte fick en tidig julklapp :D
 
Tredje advent redan. Var tog tiden vägen :crazy:
Suttit och jobbat på kontoret och även skickat julkort. Haft inspektören aka Jinns vid min sida hela tiden.
Vid tiotiden fikade vi ett litet gäng i stallet. Ganska mysigt faktiskt.
Nu håller jag på och värmer upp något ätbart på spisen. Nån vegetarisk kompott med lite allt möjligt i.
Solen tittade fram här i dag i ca en kvart :love:

Sorry... men det är tom fjärde advent idag ;)
 
FAN ta PMS, FAN ta demens, kan han inte bara FÖRSVINNA NU
Jag är TRÖTT på detta och SÅ LEDSEN för det är så uppenbart att han inte litar på någon - för allt hans SJUKA hjärna säger är rätt och inget annat.
FAN ta att detta gör att jag vill att han ska bara DÖ
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 539
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp