Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter på jobbet och gör natt 2/3 innan 2 nätters ledighet. Jag går igenom min ekonomi eftersom jag har som mål att bli helt skuldfri under nästa år. Det finns några stora poster som jag skulle kunna banta ner rejält, men som jag liksom inte riktigt vill banta ner. Typ hästarna. Eller mina fransar. Bilen. Kläder. Utemat och nöjen. 😇 :angel:

What to do?
 
Jag sitter på jobbet och gör natt 2/3 innan 2 nätters ledighet. Jag går igenom min ekonomi eftersom jag har som mål att bli helt skuldfri under nästa år. Det finns några stora poster som jag skulle kunna banta ner rejält, men som jag liksom inte riktigt vill banta ner. Typ hästarna. Eller mina fransar. Bilen. Kläder. Utemat och nöjen. 😇 :angel:

What to do?
Fundera på vad som är viktigast, att bli skuldfri eller göra det du vill. ;)
 
Ligger på soffan och önskar att man hade lite roligare i kväll. Nå väl ser på tv när det är formulär e i Saudi
 
Fundera på vad som är viktigast, att bli skuldfri eller göra det du vill. ;)
Ja, egentligen har jag ju inte stora skulder eller skulder som betungar. Det är typ billånet och CSN. Och CSN är ju egentligen inget problem. ;)

Billånet hade varit skönt att bli av med dock, det är ändå ca 2.000:-/månaden.

Enklast är att ha färre hästar. Måste bara få tummen ur att rida till och sälja den som ska säljas. Och sen se över vad jag gör med unghästarna. Har en fölunge som jag inte alls räknade med, köpte ett sto som visade sig vara dräktig, och den kommer jag väl få dras med tills han är inriden och lite utbildad i alla fall. Har dessutom en 1-åring, men henne har jag framtidsplaner för. Sen är ju frågan om man ska behålla 1-åringen som tanthäst eller om årets fölunge faktiskt har ett bättre temperament. Kan vara så. Och då vågar jag inte sälja någon av dem, utan får ha kvar båda två tills de är inridna och lite utbildade så jag vet hur det känns. Inte ett dugg omständligt och jobbigt! :D :crazy:
 
Usch, nu mår jag illa igen.. som om jag druckit för mycket kaffe, trots att jag inte druckit något annat än vatten.
 
Blir en lugn dag idag om det inte händer något oväntat. Hoppas på att min vän får tag på grejer till julafton bara så den blir så bra som planerat. Vore fint.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 544
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 588
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp