Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vilar på soffan och övar på tacksamhet, eller något. Har haft en på flera sätt så jobbig vecka, men som nu avslutas med en väldigt fin helg på landet. En helg innehållande trevligt sällskap, kräftfiske, korvgrillning över öppen eld, kattgos, sol och en överraskande härlig (utifrån att jag inte har sprungit på ett par veckor) löptur i skogen längs med sjön - mötte inte en enda människa. :love:
 
Suttit på päronens altan hela dagen. Läst ut en bra bok, ätit tacos, tittar på trav och finnkampen.
Tänk så mkt solen gör.
IMG_4008.jpeg
 
Sjunkängarna står väl under vatten också?

Här är småvägar avspolade på flera ställen så man får ta omvägar.
Jag antar helt kallt att de är det, de har stått i vatten nästan hela sommaren. :( Än så länge fortsätter det att stiga inne i stan, jag hoppas att det vänder snart. En från styrelsen var ner i vår föreningslokal, där hade det också trängt in vatten men inte så långt trots allt.
 
Följetongen MJ och Två Djur fortsätter. Skulle ut en snabb kisspromenad med hunden. Skulle få på hunden koppel, ta nycklar och försöka stoppa katten från att försöka ta sig ut. Det blev mycket fintande med foten, sträcka sig efter nyckeln och strängt säga åt Megara nej! Misty satt och väntade tålmodigt i trapphuset.

Naturligtvis smet hon ändå ut och så lekte vi tafatt upp och ner medan hunden funderade vad vi gjorde. Nåja, fick in katten och sedan gick vi. Gick vilse. Trodde jag visste var vi var, nej det visste jag inte alls. Fick lite panik. Försökte använda google maps och gick mer vilse. Till slut mötte jag en trevlig man som förklarade hur jag skulle gå. Jag var på väg i motsatt riktning. Det började blåsa jag blev inte gladpå tanken att irra omkring i ösregnet. Förklarade för hunden att det var hennes plikt att föra oss hem. Hon följer mönstret med djuren i min närhet och ignorerade mig totalt.

Hittade hem! Katten satt och lurpassade. Röt åt henne att inte gå ut och lockade samtidigt hunden att gå in. Hon såg mycket förvirrad ut eftersom deras namn är så lika. Jag lät schizofren. Den enda som inte brydde sig var katten.

Fortsättning följer...
 
Tuggar på en överbliven Snickers från dagens äventyr och njuter fortfarande av känslan av en av de topp tre bästa duscharna jag tagit i år, efter en dag i bergen där solen sken från en klarblå himmel och det knappt kom så mycket som en vindpust. Helt underbart, särskilt med tanke på att vi är vana vid att vandra såväl ösregn som kuling. Nu har jag bäddat ner mig i sängen där jag ska vila en stund och försöka ladda om för middag & drinkar med ett kompisgäng. Egentligen orkar jag inte överhuvudtaget, men den som har dragit ihop det har gjort det av en mycket speciell och ganska känslig anledning så det känns svårt att tacka nej. Och lite ser jag ändå fram emot att klä upp mig och gå ut och äta & dricka gott :) Ska bara försöka hitta ett par skor som mina onda fötter tolererar efter dagens äventyr... Sandaler känns spontant som en bra idé.
 
Jag är så jäkla övertrött förvirrad idag. Helt lost! Blir ju inte lättare när ens ADHD-sambo jobbat borta en vecka och saknat en och nu pratar konstant typ. :laugh:
Har letat igenom heeela huset efter min mobil, som jag satt på ljudlöst för att jag behöver ledigt. Till slut hittade jag den i kylen. Det var ju något nytt. Nu ligger den här på bordet i svinvarma vardagsrummet som jag vägrar öppna och vädra iom galen mygginvasion. Tror inte jag sett en immig och lite nästan svettig Iphone-skärm förr. 😅
 
Mon dieu. Skulle åka och handla och mitt SL kort var borta! Panik! Visste ungefär var jag måste ha tappat det eftersom jag dum som jag är, hade det i samma ficka som hundgodiset. Galopperade ut för att leta med ingen förhoppning. Men! Det låg där vid stigen. Det måste varit någon snäll person som hittat det och lagt det så jag kunde se. Min tro på mänskligheten är återställd. Enorm tur också att jag tänkte åka och handla och hann inse att det var borta innan det blev mörkt. Där ser man, att inte tvätta är bra.

Nu ska jag sticka och handla och flytta över hundgodiset till andra fickan, alternativt kortet.
 
Ska göra kvällsmackor. Måste äta brödet innan det blir dåligt. Köper så sällan mjukt bröd så nu la jag det i skafferiet och glömde bort det (öppnar inte skafferiet så ofta).
Det blir dagens middag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp