Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan och äter frukost. Hade en idé igår kväll om att ha sovrumsfönstret stängt så att det inte ska blåsa in kall luft på mig, kan vara bra när man är förkyld. Så, därför har jag sovit ganska dåligt, vaknat flera gånger av att jag är svettig osv :meh: Det var ju inte riktigt planen.

Men men... Bara någon timme kvar, sedan ska jag titta på EM i hoppning! Älskar att det sänds på SVT Play.
 
Funderar på att gå ut en sväng innan jag ska titta på hoppningen. Men funderar på vart jag kan gå då det springs maraton i stan idag så hyfsat avstängt överallt även om starten inte gått ännu.
 
Drömde såklart en massa skit.
Gick upp vid 8 och åt frukost och fick ett ryck och frostade ur frysen.
Nu promenerar jag och sen blir det hoppning, finnkampen och travderby.
 
Druckit kaffe.
Äntligen fått tag i ozempic och jag gillar att bara behöva ta en spruta i veckan
Nu återstår att se om jag får tag i nästa omgång med.
Ska tvätta så måste renbädda
Värsta jag vet, särskilt med en rygg och nacke som är emot mig.
Sonen jobbar han
 
Jag har ont i huvudet och mår nu illa så funderar på att vila lite igen. Annars borde jag vika lakan, köra ett varv med min dammsugare och slå igång diskmaskinen, men jag tror det kan vänta lite. De sysslorna försvinner inte för att jag vilar.... Tyvärr.

Ska även reparera mitt tangentbord, såg på Youtube en som gjorde det med sitt likadana och jag har bara en tangent som är av, man kan sätta på igen men tja, jag vet inte hur och min syn är ju som den är så har inte kunnat lista ut det, såg lite hur man gör på Youtubevideon så får testa. Älskar mitt tangentbord, men insåg att jag får en ny dator på tisdag med Windows 11, frågan är om det är kompatibelt, mitt är köpt för tre år sedan då 11an inte fanns ju. Nu ingår mus och tangentbord, vilket ju är bra, meeeen... detta jag har är det ljus i OCH det är tystare ju. Och jag älskar det ;) Oh vojne vojne vojne :D Ibland är det skönt när problemen inte är svårare än så, får jag erkänna.
 
Sitter bland myggen på tävlingen. Ponnyn var en äkta pajas och började framridningen med att bocka en hel långsida :D De andra föräldrarna blev lite lätt chockade :D väl inne i ridhuset var det läskigt sa han, men A fick många kommentarer om att ha lotsat honom runt mjukt och fint :heart
 
Vissa områden i Heby har problem, men Sala verkar ha det betydligt värre ärligt talat (baserat på bilderna i FB-grupp..) - det finns ju så mycket vatten (åar etc) i och runt stan från början liksom. Helt galet!
Så mycket bekymmer och det är inte ens mängder av regn! Det är bara så mättat i marken att det inte har nånstans att ta vägen.
Runt mig har det kommit 60-70 mm. I normala fall inget att bekymra sig om.

Min lilla bäck är helt översvämmad och småvägarna runtomkring mig är avstängda flera stycken. Vägarna har spolats bort.

Undrar hur det skulle blivit om det varit ett "hundraårsregn"?
 
Så mycket bekymmer och det är inte ens mängder av regn! Det är bara så mättat i marken att det inte har nånstans att ta vägen.
Runt mig har det kommit 60-70 mm. I normala fall inget att bekymra sig om.

Min lilla bäck är helt översvämmad och småvägarna runtomkring mig är avstängda flera stycken. Vägarna har spolats bort.

Undrar hur det skulle blivit om det varit ett "hundraårsregn"?
Vi har dubbla pumpar igång i brunnarna, men kommunens vatten svämmar snart över för de tar inte hand om underhållet
 
Den 17e, men vi hade kalas igår, sambon och dottern fyller år 1 och 2 😆

Grattis i efterskott då!

dressage_cake.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 422
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp