Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittat på EM och städat ur skafferiet i köket, även städat de andra skåpen.
Funderar på att förbereda middagen, vegokorv- och kikärtsgryta.
 
Väntar på microns pling om att min matlåda är varm nog att äta. Har vilat och varit ute med spiondjuret och således bara ätit frukost i morse... Jag är inte bra på det här med mat.

Hittade en , jag höll på att skriva "livs levande orm" för första gången i mitt liv, när jag var ute med spionen, men tja, den var faktiskt död. Jag har aldrig sett orm i det vilda, i liv. Detta var en pytteliten kopparorm som var död. La in den under en buske, tyckte inte den skulle ligga mitt på gården där alla springer. Jag har ormfobi men flippade inte ut, känner mig otroligt stolt över mig själv som lyckades besinna mig och dessutom bära i väg den! Jag tänkte att det var en mask, för att inte flippa ut, det var ju en orm men är inte rädd för maskar och den var kanske bara pyttestörre än en mask, med ormkropp osv- och den var död, det höll jag i minnet :D
 
Väntar på microns pling om att min matlåda är varm nog att äta. Har vilat och varit ute med spiondjuret och således bara ätit frukost i morse... Jag är inte bra på det här med mat.

Hittade en , jag höll på att skriva "livs levande orm" för första gången i mitt liv, när jag var ute med spionen, men tja, den var faktiskt död. Jag har aldrig sett orm i det vilda, i liv. Detta var en pytteliten kopparorm som var död. La in den under en buske, tyckte inte den skulle ligga mitt på gården där alla springer. Jag har ormfobi men flippade inte ut, känner mig otroligt stolt över mig själv som lyckades besinna mig och dessutom bära i väg den! Jag tänkte att det var en mask, för att inte flippa ut, det var ju en orm men är inte rädd för maskar och den var kanske bara pyttestörre än en mask, med ormkropp osv- och den var död, det höll jag i minnet :D
Egentligen är det en ödla och inte en orm, men bra jobbat trots fobin.
 
Väntar på microns pling om att min matlåda är varm nog att äta. Har vilat och varit ute med spiondjuret och således bara ätit frukost i morse... Jag är inte bra på det här med mat.

Hittade en , jag höll på att skriva "livs levande orm" för första gången i mitt liv, när jag var ute med spionen, men tja, den var faktiskt död. Jag har aldrig sett orm i det vilda, i liv. Detta var en pytteliten kopparorm som var död. La in den under en buske, tyckte inte den skulle ligga mitt på gården där alla springer. Jag har ormfobi men flippade inte ut, känner mig otroligt stolt över mig själv som lyckades besinna mig och dessutom bära i väg den! Jag tänkte att det var en mask, för att inte flippa ut, det var ju en orm men är inte rädd för maskar och den var kanske bara pyttestörre än en mask, med ormkropp osv- och den var död, det höll jag i minnet :D
Koppar"ormen" är en ödla

Edit:2a på den
 
Egentligen är det en ödla och inte en orm, men bra jobbat trots fobin.
Jag har hört något om det men aldrig förstått skillnaden. Den hade inga ben i alla fall :D Den hade imponerande färg, måste jag erkänna!

Och tack! :D Jag pratade med spionen under tiden och förklarade för honom att det var synd att låta den ligga och bli överkörd/cyklad på och sprungen på trots att den var död. Han snusade och tyckte sedan att jag var onödig som uppehöll honom på HANS runda, kryp är ointressanta, hade det varit en av områdets vildkaniner hade det varit andra bullar. :D
 
Jag är för luttrad för att lita på prognosen.

Har stammer prognosen nastan alltid 90-100% vilket innebar att regnet kan borja 10 minuter innan, eller senare, Att vi har lite vita molntussar istallet for klarbla himmel, etc. Forvanatsvart exact.
I gar kom plotsligt ett askvader fran ingenstans, det kom inte med i prognosen forran ett par timmar innan och med tanke pa att det nu askat tva ganger sista veckar ar det oerhort ovanligt. Fore dessa tva askvader har vi haft aska har en gang sedan jag flyttade hit for 7 ar sedan.
 
1693758251550.png



Jupp. Inflation och hysteriska matpriser svider i plånboken.
 
Diskmaskinen är i gång, tvätten är omhändertagen och hunden surar efter lek/let efter gott godis. Han insåg att det inte var det godaste godiset jag gömt... Han vet att jag har det, bara att ta fram det... så det ligger halvätna hundgodisar lite här och var i vardagsrummet nu efter hans framfart. De går ner sedan när han inser att det goda godiset inte kommer fram, det är en viljornas kamp mellan oss just nu bara :D

Funderar på om jag ska duscha, sedan äta, sedan promenera med spion eller sitta här, äta, promenera, eller kanske bara sitta här fram tills promenad och sedan äta och duscha efter? Om jag inte fattar beslut aktivt fattar besluten sig själv....
 
Funderar på att fortsätta på min present till min pappa när han fyller 60, ett broderi med texten "You are old".

Kom på häromdagen att det hade varit roligare att ha gett honom ett broderi där det stått samma sak fast på klingonska så övernörden i familjen får stoltsera med att ha uppfostrat två barn till fullfjädrade nördar. 🤓
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 897
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp