Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute med spionen, babblat med två barn, ätit en macka med kantareller samt duschat. På spionpromenaden stötte min blindpinne emot något som kändes lite stumt och dovt typ. Jag tittade ner och tänkte "åh nej, slog jag emot en bajshög!", men bajshögen hopade i väg några skutt. Tänkte då att en skuttande bajshög är omöjligt så gissade på padda. Spionen tyckte mest den var ointressant och väntade på att jag skulle bli klar, jag fösta iväg honom (paddan) in mot kanten så att han inte skulle bli mos där på gångbanan, han skuttade lite varje gång jag petade på honom och sista biten föste jag honom på lite löv in till sidan i trygghet. Spionen var måttligt road av att vänta på mig dock.

Strax redo för sängen faktiskt.
Vi har MASSOR med paddor här just nu! Härom kvällen försökte en klättra upp för yttertrappan, och lyckades dra sig upp för ett trappsteg innan vi ingrep och flyttade den till ett bättre ställe. De är STARKA!
 
Det var mörkt ute när jag knöt på mig skorna.
Reflexvästen åkte på.
Gick och joggade under månen.
Nu frukost.
Jobb 8-16
IMG_4033.jpeg
 
Jahapp den här dagen funkar inte precis som jag vill. Sitter under filt i soffan och försöker lugna ner mig. Måste få kräkas ur mig lite.

På morgonen skulle jag på hudmottagning för att undersöka mitt exem jag haft på huvudet. För det första fick jag kasta mig ut ur pendeltåget en station gör tidigt för att rusa som en tok 4 km till mottagningen. Jag hade knappt hämtat andan när undersökningen förvandlades till en biopsi.

Spoiler för de som inte vill höra om blod De började biopsin utan att jag ens hunnit tänka efter. De skar loss en bit mitt på huvudet och alltså det sprutade blod. Blod i håret, i ansiktet, på kläderna... ville inte sluta så de fick till slut bränna skiten. Resultatet blev blod överallt, bränt hår och att det nu ser ut som att någon släckt en cigarett mitt på huvudet

Ganska omtöcknad, det gick så fort liksom, jag hann inte säga stopp vänta vad betyder detta. Fick världens katastroftankar om att jag inte skulle kunna springa halvmaran och att håret aldrig skulle växa tillbaka (det är mitt i mittbena dessutom) kommer knappt ihåg hur jag kom hem. Ringde jobbet i alla fall och förklarade och chefen vägrade låta mig jobba hemifrån utan det var sjukskrivning som gällde. Får inte duscha på 3 dagar så återstår att se om jag kan göra rent mitt hår så jag kan jobba ens...

Nu har jag pratat med 1177 som kunde ge lugnande besked om att jag definitivt kan springa halvmaran, och de tyckte dessutom att jag kunde rida i kväll? (Tvekar lite där dock...) samt att håret skulle växa tillbaka (vet inte om jag tror på det heller... de brände ju?)
Vi får väl se. Annars får jag väl punga ut 30 tusen på hårtransplantation...

Är riktigt upprörd på hur de bara körde på. Någon form av fråga kring om jag har något viktigt att göra i veckan hade uppskattats. Hade jag vetat och förstått och fått frågan hade jag senarelagt detta. :banghead:
Har fortfarande panik kring om håret kommer växa ut eller inte...

Slut på gnäll...
 
Efter lite gråt för att släppa på stressen somnade jag på soffan. Vaknade nu av att mamma ringde så känner mig lugnare.
Är hungrig. Har inte ätit sedan 5 i går. Ska försöka äta och sedan försöka få ur blod ur håret 🙈 kanske känns det ännu bättre då.

Grannen lyssnar på santa baby
 
Efter en tur till staden för att lämna min telefon har jag huvudvärk :(
Önskar jag hade bytt batteri på min gamla telefon istället för att köpa en ny :down:
Den fungerar ju fortfarande bara man laddar den och inte använder den utomhus
 
Vi har MASSOR med paddor här just nu! Härom kvällen försökte en klättra upp för yttertrappan, och lyckades dra sig upp för ett trappsteg innan vi ingrep och flyttade den till ett bättre ställe. De är STARKA!
Det är länge sedan jag såg en padda så det var ju inte vad jag tänkte på först, men du skulle hört mitt "OH! OJ!" när den började skutta :D Fnissade åt mig själv och sa åt den att den inte fick sitta på gångbanan för då kunde den bli överkörd ju. De verkar inte speciellt rädda av sig? Denna verkade inte det, fick peta en del på den för att den skulle "orka" skutta lite och så satt den lugnt på löven medan jag föste den sista biten. Fattades bara att den sa "Wiiiee!" medan den fick åka in till kanten :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp