Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Njuter av att sitta nyduschad i renbäddad säng och funderar samtidigt på vad jag kan tänkas vilja äta till (sen) middag. Har haft märkligt dålig aptit både idag och igår och knappt känt mig sugen eller hungrig alls, trots en väldigt fysiskt krävande dag igår. Passade på att äta "riktig" (läs: lagad) mat till lunch när tillfälle uppstod idag, så det lutar åt att jag tar ett par mackor till middag bara. Har haft en väldigt lugn och skön söndag som känts lång, men på ett bra sätt. Jag har tagit allt i min egen takt och fokuserat på att vila mycket men fick trots det en hel del vettigt gjort. Och så jämnade jag ut den roliga solbrännan jag fick under gårdagens vandringstur, genom att idag läsa & sova middag i en solstol 😊
 
Har äntligen fått ytterdörren klar :) ! Den blev SÅ fin! Håller på med vindsfönster nummer två. Tvättat, skrapat, kittat och grundat... Men jag har också hunnit med en sväng med mamma idag på loppis, lite andra affärer och fika. Synd att helgen redan är över. Jag hade GÄRNA tagit en ledig dag till :) !
 
Revbenen ar sous vide och vantar pa en omgang pa grillen 5-6 minuter. Vasterbottens pajen, med Flagship ost ska bara in i ugnen, och en rabarber crisp ar just nu ungefar halvfardig i ugnen. Nu kan jag satta mig ner i nagra dagar innan jag behover laga mat igen.:)

Jag fick ocksa besked fran min "dispatch" att jag fatt en hel hog nya elever att kora pa andra tider. Det kandes lite fattigt att bara kora tva rundor om dagen, sa det ar kul att det ror pa sig.
 
Skrattar åt konstiga annonser här på buke :D
Screenshot_20230903_215041_Chrome.jpg
 
Varit ute med spionen, babblat med två barn, ätit en macka med kantareller samt duschat. På spionpromenaden stötte min blindpinne emot något som kändes lite stumt och dovt typ. Jag tittade ner och tänkte "åh nej, slog jag emot en bajshög!", men bajshögen hopade i väg några skutt. Tänkte då att en skuttande bajshög är omöjligt så gissade på padda. Spionen tyckte mest den var ointressant och väntade på att jag skulle bli klar, jag fösta iväg honom (paddan) in mot kanten så att han inte skulle bli mos där på gångbanan, han skuttade lite varje gång jag petade på honom och sista biten föste jag honom på lite löv in till sidan i trygghet. Spionen var måttligt road av att vänta på mig dock.

Strax redo för sängen faktiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 713
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 897
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp