Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lördagen började med att det unga kattskrället 😄🥰 ville ut i det underbara vädret och smet ut och upp i en björk...Jamade när vi lämnade honom för att hämta den kortare delen av stegen så husse kunde plocka ner honom 😅.
Efter frukost for vi till stallet för att ta hem rockarden som ska kortas i skaklerna och spände för pållan som fick dra den en kort stund med mig som ledde och det gick riktigt fint, är ju ändå tidigt i våras senast 🥰.
 
Sen bort till granngården på östgötadagarna, pratade lite med grannarna/fd hyresvärdarna och köpte goooda hamburgare till lunch 😋. Köpte ett par fina loppisfynd och självplockade tomater i växthuset 😍.
In till stan och handlade bla en, visade sig, ganska mycket större vedklyv än mammas 😄, bra att ha en själva och lite annat vi behövde 😊. In på CG med som hade bra pris på rostbiff och cantadou pepparrotsost den här veckan så middagen kändes rätt självklar; matig smörgås 😋 när sambon dessutom skulle kalasa på kräftor och öl 😊.
 
Har precis ätit middag. Blir förvirrad av att det redan är så otroligt mörkt ute och känner hur sommaren har försvunnit. Ska nog börja försöka vakna tidigare på dagarna eftersom solen fortfarande går upp relativt tidigt. Funderar på om jag orkar göra något innan det är dags att sova, men troligen är det bästa att bara vila och titta på youtube.
 
Jag får upp en massa reklam för Temu även om jag aldrig handlat där.

Det här vaknade jag upp till imorse. Jag känner att jag har några frågor gällande passformen men framförallt undrar jag vad jag har googlat på som får Temu att tro att det här är det jag verkligen vill ha 😂


Exakt dessa fick jag reklam för imorse. Skickade bild till min partner. Han verkade inte helt övertygad om sexigheten :rofl:
 
Det stora lugnet råder. Hunden snarkar under skrivbordet, katten snarkar på kattsängen bredvid datorn. Jag surfar och spelar lite spel. Funderar på en mycket tidig kväll.
 
Ska gå och nanna strax, är faktiskt skittrött!

Har varit en jobbig vecka med migrän i onsdags och en massa huvudvärk flera av de andra dagarna så det är riktigt skönt att det är helg nu. jag har fått ligga i sängen och slappa länge i dag och även en stund i eftermiddags medan jag pratade med min syster i telefon, så skönt att inte behöva vara vettig och social utan bara kan ligga i sängen och babbla om allt mellan himmel och jord! Spionen har fått sina promenader och har varit nöjd också, han gillar att ha matte hemma istället för på jobbet!

Nyss åt vi en kvällsmacka med kantareller och ost. Jag orkade inte äta upp, men det var ingen fara sa han, han kunde lösa det åt mig! :D Trogen spion det där!
 
Ungefär nu börjar jag känna mig som en människa igen, fick inspiration att göra saker osv. Då ska man gå och lägga sig :meh:
Och måste väl göra det för att inte vända på dygnet. Imorgon blir det handla mat och åka till hästarna, ska träffa ägaren men hon kunde inte förrän vid 16 så blir lite väntan innan jag kan åka. Hoppas kvällens inspiration ligger kvar imorgon bitti 😅
 
Jag har precis rivit 400 gram Flagship ost ... sa fort jag vilat ryggen lite ska jag rensa:down: och sedermera steka:up: shitake och gora i ordning for att bara kunna fylla och gradda payskalet i morgon. Tyvarr ar det aldeles for tidigt for kantareller har, de kommer inte forran i November/December har sa jag far val ordra vasterbotten ost och gora om det hela nar det finns kantareller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp