Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På plattlandet?
Å andra sidan har ju vattnet ingenstans att ta vägen.
Dammarna i parken är kanske väldigt stora...
Plötsligt känns min översvämmade bäck som ett väldigt litet problem.
Dammarna är helt översvämmade och flera vägar avstängda pga vattenmassorna. Jag var in ett ärende till stan, vattnet trycks upp genom dagvattenbrunnarna, det ser helt galet ut med små fontäner överallt. 😐
 
Funderar på vem som egentligen har råd att betala över 2,5 miljoner för en 2 rok brf. Jag vet att det är tillgång och efterfrågan som styr..
Det är ju t.o.m. dyrare än i min kommun. Här kan man få tag på en 2a för ca 1,8 miljoner om man bosätter sig i de äldre husen utan hiss som är lite längre ifrån pendeltåg. 1orna i det området brukar gå för 1,2-1,5 miljoner beroende på om det är en stor eller liten 1a. Såg något på typ 17-19kvm säljas för 990 000kr. Enda gången senaste året något slutat på under en miljon :p
 
Det är ju t.o.m. dyrare än i min kommun. Här kan man få tag på en 2a för ca 1,8 miljoner om man bosätter sig i de äldre husen utan hiss som är lite längre ifrån pendeltåg. 1orna i det området brukar gå för 1,2-1,5 miljoner beroende på om det är en stor eller liten 1a. Såg något på typ 17-19kvm säljas för 990 000kr. Enda gången senaste året något slutat på under en miljon :p
Det är helt sjuka priser i den kommunen :meh: så det är bara att pendla fyra mil med bil till jobbet.
 
Det är helt sjuka priser i den kommunen :meh: så det är bara att pendla fyra mil med bil till jobbet.
Här är det tokiga priser, men, i princip allt verkar för stunden säljas antingen för utropspris eller under det. De enda som faktiskt blir någon budgivning på är de som har något väldigt speciellt. Men nu var det en lägenhet som jag spanat lite på, som plötsligt försvann från Hemnet. Igår la de ut den igen, nu som "Premium-annons" och liiite lägre pris än tidigare. Så trots att den verkar vara jättefin så är det tydligen svårsålt.
 
Gah! Katten försökte sno hundens mat när den låg i skålen! Det är en labbe och en burma. Fick lyfta bort henne. Fattar inte hur hon kan tycka den maten är god.

Edit: Hon är sur eftersom hon inte får mat på samma gång.
 
Förfasas över vattnet. Vägen nedanför mig är översvämmad långt över vägtrummorna. Vattnet kommer från två håll och möts vid bron
Tror det kan vara rätt underminerart när vattnet sjunker.
Detta är i vanliga fall mest ett dike
20230902_151405.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 899
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 433
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp