Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
1e september och första höstdagen och det med besked...Tog in hästarna från den plaskblöta hagen några timmar och gav dem lite torrt hö i magarna 🥰. Pållan fick vilodag och framförallt från ridbanan som återigen är halv bassäng- pållan hade inte blivit glad på mig för motion där idag; en skicklig hästmänniska lyssnar på sin häst ☺️🥰. För min del får det gärna vara uppehåll en månad nu så inte hagen blir sämre; inget vidare om den ska bli eländig redan nu (men tacksam för det inte är sämre än det är!).
Samtidigt så tack vare regnet kom sambon hem från jobbet i skogen med massa kantareller igen, skogens guld 😍.
 
Herregud så uttråkad jag är! Känns som om jag kollat igenom hela youtube, hela buke och allt jag orkar av facebook. Är väl bara hemnet jag inte kollat igenom än :cautious: Samtidigt för sjuk för att orka göra något annat än att halvligga med datorn i knät. Har även tränat tricks med hundarna och spelat ett lugnt spel på datorn orimligt lång tid idag.

Skulle vilja göra något kreativt, men vet inte om det finns något alls som jag orkar i nuläget :(
 
Har spenderat nästan två timmar med att surfa runt för att hitta nya höst- och vinterjackor men inget vill jag ha... Dricker varmt vatten med pepparmintshonung och läser i kapp lite här på buke och halvlyssnar på YouTube.
 
Jag har nu agnat 1.5 timmar av min lediga dag att vanta pa att fa prata med nagon om emailen jag aldrig fick ... Under tiden tittade jag pa bilar, sa jag har ocksa nu agnat 2 timmar till att prata med sonen (som vi just nu lanar bil av), pratat med den andre sonen som tidigare varit bilforsaljare och nu ska hjalpa oss hitta en ny bil, Kollat bilar for sale ... och forsokt underhalla en Malle som inte fatt tillrackligt med uppgifter i gar och i dag. :cautious:

Nu ska jag ta en kopp te och gora klart lite jobb innan jag aker och handlar och utrattar arenden.
 
Hemma. Bonuspappa grattad. Hämtat hund från min andra pappa som jag ska passa över helgen. Stackars Megara. Hon kommer för att möta mig i hallen - sur för att hon inte fått middag ännu, när Misty, stor, klumpig och glad labbe dundrade in. Megara fick ekorrsvans men försökte nosa på Misty som inte hade tid med henne utan for runt för att kolla in allting intressant (inte mycket) hemma. Nu har Misty slagit sig ner i vardagsrummet och sover och Megara ligger bredvid mig på sin säng och spanar efter Misty.

Enda problemet är att jag har saker över hela vardagsrumsgolvet eftersom jag försökt organisera och rensa min låda. Så får slänga allt inte organiserat i en kasse och hiva in i garderoben.
 
Fick bli fredagsmys med middag från pizzerian; sommarsallad till mig och Ramlösa istället för läsk 😋. Hade tänkt se Idol från veckan men sändningen strulade så fick bli från dagens EM-hoppning och vad mysigt när älsklingen satt framför mig och ungkatten låg framför honom 🥰. Katt tittade också en bra stund på hästhoppningen 😅 sambon:"vad gör dromedaren?" "Spring och skutt med dromedarer" 🤣.
 
Har snart jobbat klart. Lyckades undvika alla former av nyheter och har således sett på spännande EM-hoppning :)
Natten har i övrigt varit lugn så det är skönt. Strax dags att bli avlöst. Kör direkt till stallet innan jag kör hem för att duscha och sova.
 
Japp, på en frisörsalong dessutom :D :up: Förstår inte riktigt hur mina föräldrar tyckte det kändes ok men FÖRFÄRADES över tanken att jag någonsin skulle uppsöka en piercingstudio...
Det är jag också :D Tack för tips!
Hahaha! Det där med att sätta saker i perspektiv ja. Dina föräldrar var väl rädda att du skulle få mersmak om du gick till en piercingstudio 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 905
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp