Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, tog du med håltagningspistol? Vad jag förstår är det rätt vanligt att det blir skevt (och dessutom mycket större risk för komplikationer) när man tar med sån istället för att en riktig piercare gör det.

Jooo, jag är Göteborgare 😁 Googla på Barbarella. De var superseriösa!
Japp, på en frisörsalong dessutom :D :up: Förstår inte riktigt hur mina föräldrar tyckte det kändes ok men FÖRFÄRADES över tanken att jag någonsin skulle uppsöka en piercingstudio...
Det är jag också :D Tack för tips!
 
Jag blev just påmind om att det är fredag och att handläggningen därför avslutas lite tidigare än vanligt. Jag ägnar mig åt friskvård sista stunden av den här arbetsdagen och klockar därför in på ganska så exakt 40 timmars tjänstgöring den här veckan. Tidrapporten är inskickad. Kaffet är uppdrucket. Det sista mailet skickat.

Nu återstår att se om jag kan få med mig någon som vill segla i helgen.
 
Äta middag löjligt tidigt och unna mig godis efteråt? Eller käka mellanmål nu och riskera en alldeles för sen middag och arg mage?

Är hungrig nu och hade behövt få i mig något för att orka plugga en timma till.
 
Igår var en smått obra dag, efter att tömt energireserven totalt de 2 föregående dagarna så var jag dels helt energilös i kroppen och då passade paroxymisären att slå till = idag hsrvsi far varit en ratdag, men jag har jobbat och när jag kom hem fick jag börja hysta in ved eftersom faderskapet fyllt en släpvagn och kört upp från vebon
Sen klippte jag gräset för 45689 gången (känns det som) och nu tänker jag minsann avlida i soffan en stund eller två 🥴


Jag vill ha tillbaka min outtröttliga duracellenergi!! 😤 😡 🤬
 
Lovat följa med mamma på en grej imorgon men nu har jag varken ork eller lust längre, försökte ringa henne nyss men hon var inte hemma så vi skulle höras lite senare. Nu sitter jag mest och väntar på det 🙄 Vad dumt allt blev!
 
Fredag :) ! Och vilket härligt ridsportresultat :) !

Har en pastasås med belugalinser kokandes på spisen. Kanske inte världens bästa planering att ha pasta både till lunch på jobbet och nu ikväll här hemma. Men det är inte samma sås, så det blir nog bra... :) Har startat en tvätt som ska ut. Inte för att den blir torr idag, men imorgon ska det bli toppenväder (sol och 21 grader :) !) så den lär torka då. Imorgon ska jag jobba lite på förmiddagen på en festival/marknad på jobbet. Glad för att vädret är med oss :) !
 
En typisk dag när det aldrig blir ljust. Regnet öste ner när jag åkte till jobbet. Det var en kvinna som hade en stor poncho på sig och sedan satte sig och blötte ner sätet rejält. Känns som att det är något man ändå måste tänka på.

Ska till sjukgymnasten idag vilket behövs. Har vattentäta rejäla dojor på mig idag, men glömt att de har inlägg så nu har jag ont i benen. Sedan ska jag på middag och hämta upp min pappas hund. Megara kommer bli själaglad. Och jag kommer påminnas om hur mycket lättare det är att ha katt när jag ger mig ut i höstmörket och regnet med ett paraply för att kissa hund ikväll.

Jag hade glomt hur morkt det blir i Sverige nar det regnar ... Har ligger liksom molntacket hogre upp och det ar ljusare aven om det regnar i flera dagar utan uppehall pa vintern. Jag har aldrig varit med om att gatlyset varit tant hela dagen har, men minns det fran Stockholm.

Och, having said that ... sa har den underbara hosten nu kommit efter regnet i gar. Det regnade precis hela dagen och jag tittar pa prognosen for nasta 7 dagar och njuter ...

Screen Shot 2023-09-01 at 7.42.00 AM.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp