Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska ta en sväng till Fyrishov och njuta i badet en stund, handla lite på vägen hem och sen laga hagen, flytta hästarna och sen sätta upp sista garderoben i sovrummet. Blir helgrillad entrecôte till middag och nygrävda mandelpotatisar. :d

I morgon skjutsar jag mamma till tåget och på måndag börjar jag jobba igen, efter sex veckors semester. :sorry:
 
Vi ska ta en sväng till Fyrishov och njuta i badet en stund, handla lite på vägen hem och sen laga hagen, flytta hästarna och sen sätta upp sista garderoben i sovrummet. Blir helgrillad entrecôte till middag och nygrävda mandelpotatisar. :d

I morgon skjutsar jag mamma till tåget och på måndag börjar jag jobba igen, efter sex veckors semester. :sorry:
Här blir det lamm ytterfile.
 
En typisk dag när det aldrig blir ljust. Regnet öste ner när jag åkte till jobbet. Det var en kvinna som hade en stor poncho på sig och sedan satte sig och blötte ner sätet rejält. Känns som att det är något man ändå måste tänka på.

Ska till sjukgymnasten idag vilket behövs. Har vattentäta rejäla dojor på mig idag, men glömt att de har inlägg så nu har jag ont i benen. Sedan ska jag på middag och hämta upp min pappas hund. Megara kommer bli själaglad. Och jag kommer påminnas om hur mycket lättare det är att ha katt när jag ger mig ut i höstmörket och regnet med ett paraply för att kissa hund ikväll.
 
Grattis i efterskott @athena_arabians 🥳

Jag har min första jobbdag idag 🤩
Dvs änsålänge sitter jag i google meet med teamet jag redan hängt med hela våren, har hoppningen från i onsdags igång på en skärm och lyssnar på regnet med en stor kopp te. Mycket fint!

Företaget genomgår omorganisation som officiellt drar igång på måndag - så idag är lite av en dag i limbo.
Måndag innebär således även bubbel och tårta!
 
Jobbar på, pållarna har lösdriften öppen som tur är bör regnet vräker ner. Vi har sm ponnyer som hyr våra boxar över helgen då det är sm på nynäs gård i Enköping i fälttävlan så därför får fjordingarna stå i andra stallet under helgen.

Funderade på om man ska käka nudlar till lunch....
 
Hurra! Er tummhållning (som jag nog bad om för typ en vecka sedan) hade effekt. :heart Nu är det klart att jag flyttar ur min bokstavligen talat mögliga lägenhet och till ett gulligt litet torp på en gård med hästar. Kan inte bli bättre. Hagutsikt från sängen. :love: Äntligen lite häst i livet igen (på ett lagom sätt helt utan krav).

Tack möglet för att jag fick anledning att ta i en flytt trots läget i övrigt!
 
Hurra! Er tummhållning (som jag nog bad om för typ en vecka sedan) hade effekt. :heart Nu är det klart att jag flyttar ur min bokstavligen talat mögliga lägenhet och till ett gulligt litet torp på en gård med hästar. Kan inte bli bättre. Hagutsikt från sängen. :love: Äntligen lite häst i livet igen (på ett lagom sätt helt utan krav).

Tack möglet för att jag fick anledning att ta i en flytt trots läget i övrigt!
Grattis! 🥳Låter helt underbart ju!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 913
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp