Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kört hem ett stort lass halm, höll inte på orka lyfta av allt när jag var nere i hagen och slängde in det i vindskyddet. 😅 Sen åkte vi och lämnade tillbaka släpet som jag hyrde för bara 69 kr och efter det tankade jag på Cirkle K där de hade sänkt drivmedelspriset med hela 1 kr. Passade väldigt bra efter halmtransporten och nästan tom tank. :up:
Lite väl mycket jojo-priser. Undrar om Jimmies stab sitter och övervakar så att Jimmie kan åka ut och göra en video ”vid pumpen” den dag priset är allra lägst i en timme i alla fall.
 
Har ar det raknar vi med att det blir 20*C i dag... Brrr ... efter att ha varit over 30 halva sommaren blir det kallt!
Det låter lite som när jag bodde i Indien och det framåt oktober sjönk under 40 grader och alla genast tog fram en extra tröja på kvällen. :rofl:

Har precis varit och lämnat mina navringar till personen som ska montera mina däck. Förhoppningsvis kan jag hämta bilen redan imorgon :D
Jag tror du pratar om svamp varje gång! Tror jag har för mycket gulnavlingar och annat i mitt fb-flöde pga årstiden.

Hoppas det går bra med däcken.
 
Det låter lite som när jag bodde i Indien och det framåt oktober sjönk under 40 grader och alla genast tog fram en extra tröja på kvällen. :rofl:


Jag tror du pratar om svamp varje gång! Tror jag har för mycket gulnavlingar och annat i mitt fb-flöde pga årstiden.

Hoppas det går bra med däcken.

Tack, jag kan inget om svampar så jag får googla på gulnavlingar
 
Idag hade ni tur/otur, har laddat nya laptopen, hittade inte en on/off knappen, men efter en del zökande zå lözte det zig, då ville kräket ha ett lözenord om jag inte vet/kommer ihåg för jag brukar inte ha några av juzt den anledningen, och inte kunde jag zvaren på dom 3 kontrollfrågorna heller, i alla fall enl datorn 🙈 :o:banghead::banghead:

Zå det får bli en runda till elgiganten zå får dom löza problemet
 
Mitt APT gick bra och jag köpte med mig smaskig sushi :d

Dottern var under tiden hos tandläkaren för att inför tandställning dra ut tänder. De hade först dragit ut en och sen frågat om det var okej att dra en till. Mathilde hade tyckt att om det inte kändes mer än så kunde de lika gärna ta en till :rofl:

Nu är hon på crossfit och jag ser ifatt hoppningen :)

Tänderna:
20230831_180847.jpg
 
Det låter lite som när jag bodde i Indien och det framåt oktober sjönk under 40 grader och alla genast tog fram en extra tröja på kvällen. :rofl:
<snip>

Forsta vintern vi bodde i Saudi Arabien skrattade vi tills vi grat at att alla, bade innevanare och expats hade allt fran mossor till flera lager med jackor nar det var 30*C och aven varmare. Alla slutade bada i pooler for att det var for kallt vatten och vi kunde bara inte forsta, vattnet i var pool var straxt under 30*C och vi badade hela vintern.

Andra vintern gick jag och barnen i skidjackor och jag hade mamelucker morgon och kvall ... och extra troja var ett maste.:p

Man vanjer sig fort!
 
Blev inte Parksnäckan för mig igår kväll. Magen strulade de Luxe. För att inte gå in på detaljer, så har jag inte kunnat göra nr 2 på typ en vecka, och har ff stopp...
Lika bra det. Det var fullproppat igår på Parksnäckan. Vissa "galningar" har köat sedan tisdag lunch...
Lär vara lika fullt ikväll då Hov 1 även spelar nu. Utsålt på båda
 
Forsta vintern vi bodde i Saudi Arabien skrattade vi tills vi grat at att alla, bade innevanare och expats hade allt fran mossor till flera lager med jackor nar det var 30*C och aven varmare. Alla slutade bada i pooler for att det var for kallt vatten och vi kunde bara inte forsta, vattnet i var pool var straxt under 30*C och vi badade hela vintern.

Andra vintern gick jag och barnen i skidjackor och jag hade mamelucker morgon och kvall ... och extra troja var ett maste.:p

Man vanjer sig fort!
Precis! Samma upplevelse för mig. Även fått turistmage av att komma till Sverige. :rofl:
 
På hela semestern typ har jag inte haft så ont i ryggen, förutom då jag startade om mitt 140 kar
Jobbat 4 dar, nu. Svinont i ryggen hela tiden. Så jag lär nog sjukanmäla mig imorgon.
Det är sjukt att de bara tar nya objekt att tvätta åt, när tumlare och tvättmaskiner pajar hela tiden eftersom de är utslitna
Och vi har inga hjälpmedel för att lyfta säckar och lådor med smuts tvätt...
Vi får nu innan det nya har börjat, mellan 700-1000 kg smutstvätt varje vecka, året runt
Och allt ska sorteras, tvättas, tumlas eller hängtorka. Vikas och packas ner igen. Ikea kläder ska strykas...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp