Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var inte snyggt! Jag förstår Jasons resonemang men ändå.

Culver är rolig och bra med gästerna men slarvar och slappar för mycket. Med erfarenheten borde han vara lead deckhand.
I början hade jag svårt för Adam men han artade sig när han dämpade kan-allt-attityden.
Hoppas att Adam ändå får jobb på Joaos brorsas båt!
Jag håller med till 100%! Är inget fan av C.
 
Sitter i soffan som vanligt vid den här tiden. Känner mig fruktansvärt slö och har gjort så i någon dag nu. Har dock sovit lite dåligt och hoppas att det bara är pga det så att jag inte håller på att bli sjuk eller något. Ska se om det kanske går att jag slutar jobbet lite tidigare idag. Sedan är jag ledig fredag, lördag och söndag så då kan jag vila mer.
 
Så långt som till stapling har jag inte kommit.:arghh::arghh:

Mina 13 kubik levererades tidigt i somras. Sen var det så hett att jag inte orkade göra annat än att stirra rakt fram. Ingen vedkörning var att tänka på.

Sen blev det svalare och började regna. Den så fin torkade veden blev blöt. JÄTTEblöt. Det understa är nu på väg att börja ruttna..

Detta blöta kör jag nu in under tak, i vedskjulet. Hur jag ska kunna elda med det efter nyår är en gåta. Jag har till och med öppnat kranarna till golvvärmen i pannrummet. Torrare luft där gör väl att nånting torkar i alla fall lite. Har kört in lite av årets ved där och fyller på med fjolårets torra.

Normalt fyller jag pannrummet med torr fjolårsved och tar in vårens när det lagret är slut. Efter nyår nån gång.

Årets problem är att den torra ved är 10 cm för kort, Den köptes för att stötta upp avkommans iskalla hus, Jag står med 7-8 kubik korta pinnar.
Fasiken att det inte gått snabbare att bli stark och frisk efteroperation. Hade räknat med att vara jättehurtig vid detta laget :rofl: :rofl:
 
Så långt som till stapling har jag inte kommit.:arghh::arghh:

Mina 13 kubik levererades tidigt i somras. Sen var det så hett att jag inte orkade göra annat än att stirra rakt fram. Ingen vedkörning var att tänka på.

Sen blev det svalare och började regna. Den så fin torkade veden blev blöt. JÄTTEblöt. Det understa är nu på väg att börja ruttna..

Detta blöta kör jag nu in under tak, i vedskjulet. Hur jag ska kunna elda med det efter nyår är en gåta. Jag har till och med öppnat kranarna till golvvärmen i pannrummet. Torrare luft där gör väl att nånting torkar i alla fall lite. Har kört in lite av årets ved där och fyller på med fjolårets torra.

Normalt fyller jag pannrummet med torr fjolårsved och tar in vårens när det lagret är slut. Efter nyår nån gång.

Årets problem är att den torra ved är 10 cm för kort, Den köptes för att stötta upp avkommans iskalla hus, Jag står med 7-8 kubik korta pinnar.
Fasiken att det inte gått snabbare att bli stark och frisk efteroperation. Hade räknat med att vara jättehurtig vid detta laget :rofl: :rofl:
För kort ved :confused:
För lång ved är jobbigt när det inte går att stänga luckan men för kort ved brinner väl lika bra som lagom ved :confused:
 
För kort ved :confused:
För lång ved är jobbigt när det inte går att stänga luckan men för kort ved brinner väl lika bra som lagom ved :confused:
Botten i vedpannan har vittrat så att korta bitar ramlar ner i det stora hål som blivit. . Behöver ha ett gäng normallånga att bottna med så jag kan trava inne i eldstaden och inte i askan.

Och ja, jag ska kontakta nån som kan mura i pannan, men har inte haft råd med murare än.

Jag beställer min ved från en granne som är proffs. Jag beställer 35 cm och den korta är 25.
 
Du menar för att det är september imorgon? Så tänker inte jag. Så länge vädret är hyfsat somrigt så är det sensommar för mig :) . I juli, däremot, då var det väldigt mycket höst där ett tag... O_o
Här har många på jobbet shorts fortfarande till och från jobbet. Vi har ventilen öppen i fönstret och jag räknar inte att börja med jeans förräns mitten/slutet av oktober. Jag brukar inte gå efter almenackan utan vädret.

Håller med juli var det höst vi har det varmare nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp