Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stackars sambo har fått punka på motorvägen i DK. Helt plötsligt bara smällde det jättehögt och han fick punka.
Han hade en lång körning i dag för att ta sig till stugan han ska sova i inatt. Hoppas bärgare kommer fort! 😬
Han hade verkligen behövt få vila lite i kväll IOM redan trött och hemresa i morgon för att sedan lägga golv i helgen. Stackarn! ❤️
 
Är svintrött och kräkfärdig på att jobba just nu. Vill gå hem men är solo då kollegan gick tidigare i dag ( jag får gå tidigare i morgon i gengäld). Så får snällt sitta här.

Psykologen sa att jag verkligen bör dra ner på tempo och ta pauser när jag jobbar men alltså jag är helt värdelös på det. Borde jobba mer på det.
I dag har jag gjort saker som nog skulle ta andra kanske två dagar eller mer att genomföra. Undrar om det finns någon bra app som tjatar och skäller om att man ska ta paus :angel:
 
Du menar för att det är september imorgon? Så tänker inte jag. Så länge vädret är hyfsat somrigt så är det sensommar för mig :) . I juli, däremot, då var det väldigt mycket höst där ett tag... O_o
Jo förvisso men känns redan så höstligt :(
Blir ingen långt bete i år heller måste ställa in även de som brukar kunna gå ute längre.
Tusen mugg dessutom. Jag vill ha mer sommar :arghh:
 
Är svintrött och kräkfärdig på att jobba just nu. Vill gå hem men är solo då kollegan gick tidigare i dag ( jag får gå tidigare i morgon i gengäld). Så får snällt sitta här.

Psykologen sa att jag verkligen bör dra ner på tempo och ta pauser när jag jobbar men alltså jag är helt värdelös på det. Borde jobba mer på det.
I dag har jag gjort saker som nog skulle ta andra kanske två dagar eller mer att genomföra. Undrar om det finns någon bra app som tjatar och skäller om att man ska ta paus :angel:
Sätt larm på mobilen för pauser kanske?
Jag är likadan och får jobba hårt för att tvinga mig själv ta pauser. Gör saker i ett rasande tempo och borde väl då ha tid att ha mer pauser kan man ju tycka. Eller ja.. normalt folk tänker väl så. Men jag är väl inte så bra på att tänka sunt ibland. 😅
 
Däcket exploderade. Så hoppas fälgen är oskadd och inte den också måste bytas! 😬
Bärgare på väg iaf!

Skickade den här och ”det kunde gå värre” till sambon. 🤪
140FD43F-7CD6-4182-AE91-997E319D9350.gif
 
Däcket exploderade. Så hoppas fälgen är oskadd och inte den också måste bytas! 😬
Bärgare på väg iaf!

Skickade den här och ”det kunde gå värre” till sambon. 🤪
Visa bifogad fil 127011
Ja det kunde verkligen gått illa! Det hände min mamma och bilen blev kaos och halvfärsäkring täckte inte ens det plus att hon var cm från att bli påkörd av en yngling så fick hoppa över räcket. Han körde även på andra bilar.
Detta på E 4:an. Jäkla kaos allting och mamma blev jätteskärrad efter det och vägrade köra bil
 
Sätt larm på mobilen för pauser kanske?
Jag är likadan och får jobba hårt för att tvinga mig själv ta pauser. Gör saker i ett rasande tempo och borde väl då ha tid att ha mer pauser kan man ju tycka. Eller ja.. normalt folk tänker väl så. Men jag är väl inte så bra på att tänka sunt ibland. 😅
Bra idé, kanske inte behövs app. Ska fixa det nu när jag ändå är helt körd i hjärnan och inte tål att lyfta ett enda finger till vad gäller jobb :angel:
 
Ja det kunde verkligen gått illa! Det hände min mamma och bilen blev kaos och halvfärsäkring täckte inte ens det plus att hon var cm från att bli påkörd av en yngling så fick hoppa över räcket. Han körde även på andra bilar.
Detta på E 4:an. Jäkla kaos allting och mamma blev jätteskärrad efter det och vägrade köra bil
Ja, tur att han är väldigt snabb i reaktionerna och duktig bilförare.
Men gud, vilket kaos för din mamma och övriga! Hoppas de som blev påkörda klarade sig ok. 😬
 
Sambo brukar låna en stuga av en kompis och bo där några dagar under sina DK-veckor. I går var han långt därifrån och bodde på hotell. Det var ju tur i oturen IOM att tydligen är inga bilverkstäder öppna när bärgaren når staden som är i närheten. Så han måste bo på hotell där över natten. Han har ju då iaf med sig vad som behövs för att sova borta. Men så surt! Blir låååååång väg hem i morgon då. Tycker synd om honom som slitit så hårt nu med renovering, jobb, köra lååångt etc. ❤️
 
Så glad att min lille flicka, hunden alltså, är så mycket bättre i den där konstiga svullnaden hon fick i går. Det är typ 75% som försvunnit. Hon såg ut som hon hade jordens dubbelhaka på ena sidan. Försökte fota då. Men hon är så jäkla lurvig att det knappt syntes.
Så himla skönt att det är så mycket bättre! :banana::heart
 
Så glad att min lille flicka, hunden alltså, är så mycket bättre i den där konstiga svullnaden hon fick i går. Det är typ 75% som försvunnit. Hon såg ut som hon hade jordens dubbelhaka på ena sidan. Försökte fota då. Men hon är så jäkla lurvig att det knappt syntes.
Så himla skönt att det är så mycket bättre! :banana::heart
Geting?
 
Jag tror inte det iom att jag tycker jag borde märkt det. Hon är inte direkt typen som sticker iväg på egna äventyr. Hon borde ha reagerat tycker man ju i så fall. Och det var en mjuk svullnad. Tycker det varit hårdare på både mig och då andra hundar/häst fått getingstick.
Men hon hade en fästing jag tog bort i området för några dagar sedan. Kollade och fick med alla delar och tvättade. Men det var lite kladd där i går. Så kanske blev någon infektion eller så blev det någon allergisk reaktion trodde vet.
Hon har inte haft feber eller varit hängig. Hon har inte dåliga tänder heller och har inte tuggat på något som kan fasta/flisa sig etc. Så borde inte vara från något sånt.
 
Ibland är det bara en dålig dag.
I morgon kanske jag blundar jämt lite.
Cyklat 45 min på motionscykel. Nu ska det bli dusch och kaffe.
 
Kört hem ett stort lass halm, höll inte på orka lyfta av allt när jag var nere i hagen och slängde in det i vindskyddet. 😅 Sen åkte vi och lämnade tillbaka släpet som jag hyrde för bara 69 kr och efter det tankade jag på Cirkle K där de hade sänkt drivmedelspriset med hela 1 kr. Passade väldigt bra efter halmtransporten och nästan tom tank. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp