Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte blev den vacker men det var gott!
Tyvärr lyckades jag också producera orimligt mycket disk :cautious:

IMG_1310.jpeg
 
Såg en trevlig bostad till salu, meeen ägarna har fått för sig att det är en bra idé att förvandla hela uteplatsen till ett trädäck. Funderar nu på hur svårt/dyrt det är att få bort det och ha gräsmatta där istället. Kanske mer värt att hoppas på liknande bostad till salu där de inte förstört uteplatsen/tomten...
 
Såg en trevlig bostad till salu, meeen ägarna har fått för sig att det är en bra idé att förvandla hela uteplatsen till ett trädäck. Funderar nu på hur svårt/dyrt det är att få bort det och ha gräsmatta där istället. Kanske mer värt att hoppas på liknande bostad till salu där de inte förstört uteplatsen/tomten...

Inte speciellt svårt att montera bort ett trädäck, men hur dyrt det blir att anlägga gräsmatta beror helt på hur det är gjort under trädäcket.
 
Inte speciellt svårt att montera bort ett trädäck, men hur dyrt det blir att anlägga gräsmatta beror helt på hur det är gjort under trädäcket.
Kan vara värt att kolla på m.a.o. för att bilda sig en uppfattning om det... Känns som att det inte är allt för vanligt att bostäder i det området i rätt storlek/prisklass osv är till salu, därav att jag ens började fundera :)
 
Jag har just varit ute med hundarna och holl pa att frysa ihjal. :cautious: Just nu ar det 16*C har, kallaste temperaturen i natt var 8*C ... och prognosen sager att hogsta temperaturen i dag blir 31*C med inte ett moln pa himlen.

I dag blir det ytterligare en dag att ha ett stand utanfor Walmart's dorrar och ta emot "school supply" till barn som inte har eget, det gar till vart skoldistrict och delas ut till alla skolor vi kor till. Det ar mycket "rewarding" och sa manga ar sa oerhort generosa att man hapnar. I gar kom en person ut med 6 ryggsackar for de aldre eleverna, de kostar runt $20 usd (220 sek, eller sa) eller mer styck.
 
Kan vara värt att kolla på m.a.o. för att bilda sig en uppfattning om det... Känns som att det inte är allt för vanligt att bostäder i det området i rätt storlek/prisklass osv är till salu, därav att jag ens började fundera :)
Absolut, har ni tur så är det hyfsat "naket" under och då behövs bara jord och gräsfrö. Vilket iofs kan kosta en slant beroende på hur stor yta det gäller.
 
Sitter och väntar på att det ska bli dags att ge mig iväg till midnattsloppet för att heja på syskon. 4 går naturligtvis inte kom jag på. Men starten är vid Södra Station så jag antar att man kan ta pendeln till södra?

Mål, som väl är det viktigaste är vid Mariatorget. Kan gå från Södra till Mariatorget. Men antagligen fruktansvärt mycket folk. Vet inte var ett bra ställe är att ställa sig på.

Edit: Eller hur sjutton jag ska få tag på hen efteråt.
 
Sitter och väntar på att det ska bli dags att ge mig iväg till midnattsloppet för att heja på syskon. 4 går naturligtvis inte kom jag på. Men starten är vid Södra Station så jag antar att man kan ta pendeln till södra?

Mål, som väl är det viktigaste är vid Mariatorget. Kan gå från Södra till Mariatorget. Men antagligen fruktansvärt mycket folk. Vet inte var ett bra ställe är att ställa sig på.

Edit: Eller hur sjutton jag ska få tag på hen efteråt.
Målet är närmare Zinkensdamm. S stn uppgången på Rosenlundsgatan är (typ) närmast.
Du vet säkert att pendeltågen går oregelbundet pga personalbrist.

Edit: Vid Bysistorget är målet såg jag nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17
  • Regler sportkörning

Omröstningar

Tillbaka
Upp