Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev överraskad av en rottweiler och någon form av bullterrier på dagens promenad. På 10 meters håll måste jag ha sett ut som någon de kände, för de kom rusande rakt mot mig i full galopp. Sabla tur att jag inte är hundrädd och att jag har tillräcklig djurvana för att varken skrika eller försöka springa ifrån.

Rottweilern hann tvärnita framför fötterna på mig och slicka mig på handen innan ägaren hade vett nog att kalla in dem igen O_o
 
Lutade mig lite på soffan och hade nog nästan svävat in i en sån där skönt avslappnad sömn när någon jäkel tutar tre - fyra gånger utanför :rage:

Men det var skönt så länge det varade… 🤷‍♀️
 
Firat brons med tonfisk!
IMG_3786.jpeg
 
Vilar i soffan efter några aktiva timmar som innehöll beskärning av buskar/träd, en tur till tippen och slutligen ett besök på byggvaruhuset. Himla skönt att ha allt det gjort och nu har jag allt material jag behöver inför morgondagens målningsprojekt. Ska slappa här en stund nu innan det är dags att ta itu med lite städning, dusch samt baka en jordgubbspaj till kvällens middagsbjudning :)
 
Tror att @dobbis har valt att bara skriva meningar som inte innehåller bokstaven "s".... :D

Japp. man får tänka till o trycka på tangenten efter det :D
Detta fick mig att tänka på det här, från Quora tror jag det är:

"Can you write a whole paragraph without the letter A?

I wouldn't recommend it.
Honestly, your sentences will just sound wrong. Everyone will notice you're doing something different. Your writing won't flow smoothly. You'll use weird words. It's not worth the effort involved in spending time online looking up tons of synonyms which don't feel right, just to produce weird, stilted prose.
You'd be better off giving up, to be honest."
 
Detta fick mig att tänka på det här, från Quora tror jag det är:

"Can you write a whole paragraph without the letter A?

I wouldn't recommend it.
Honestly, your sentences will just sound wrong. Everyone will notice you're doing something different. Your writing won't flow smoothly. You'll use weird words. It's not worth the effort involved in spending time online looking up tons of synonyms which don't feel right, just to produce weird, stilted prose.
You'd be better off giving up, to be honest."

But don't try to omit the letter E ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 673
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 870
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp