Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tömmer ytvatten från brunnen, det verkar ju fortsätta att regna, så bättre att tömma innan det rinner in. Tiden är avhängig av att batteriet till min hemmabyggda pumpmojäng äntligen tagit lite laddning, hade hoppats att vara färdig med det senast på eftermiddagen.
 
Chillar i soffan efter en lååång dag. Tidigare idag gjorde jag inte så mycket, kollar hästvideos som vanligt. Innan kvällningen hängde jag ute i stallet samt red ut med min trogne unghäst barbacka. Nu kollar jag hästvideos igen med katterna och väntar på att sambon ska komma hem från jobbet. 😁
 
Herregud vilken värdelös midnattslopp app/hemsida. Helt fel starttider. Sedan blev jag sjösjuk av alla löpare och har noll mörkerseende. Tack och lov messade syskonet rätt startid och kom över och pussade. Annars hade jag totalt missat hen.

Nu på väg till målgången. Och undrar hur jag ska hitta hen. Så sjukt mycket folk ute. Måste vara något mer än midnattsloppet pg
 
Ledig helg och kom på spontant på att åka till Linköping och gå på världsutställningen om Titanic: så intressant och gripande- en helt fantastisk utställning! Så mycket föremål från vraket, all information och det som ska ha sagts när katastrofen var ett faktum, bakgrundsljud och isberg som gav kyla- man kom allt närmare och det blev så påtagligt 💔- verkligen sevärd! 🤩.
Efter det for vi bort till Cloetta fabriksbutik- har inte varit där på ååååår och dar 😄!
Sen fick det bli middagsdejt med älsklingen på viltrestaurangen; delade på vitlöksbröd, helgspecialen med älgbiff och potatismos till mig och schnitzel till sambon och så kaffe och en kula blåbärsglass 😋. En mysig dag med sambon 🥰.
 
Ledig helg och kom på spontant på att åka till Linköping och gå på världsutställningen om Titanic: så intressant och gripande- en helt fantastisk utställning! Så mycket föremål från vraket, all information och det som ska ha sagts när katastrofen var ett faktum, bakgrundsljud och isberg som gav kyla- man kom allt närmare och det blev så påtagligt 💔- verkligen sevärd! 🤩.
Efter det for vi bort till Cloetta fabriksbutik- har inte varit där på ååååår och dar 😄!
Sen fick det bli middagsdejt med älsklingen på viltrestaurangen; delade på vitlöksbröd, helgspecialen med älgbiff och potatismos till mig och schnitzel till sambon och så kaffe och en kula blåbärsglass 😋. En mysig dag med sambon 🥰.
Vi funderade på Titanic utställningen men så intressant värt priset var det inte riktigt..
 
Såg en trevlig bostad till salu, meeen ägarna har fått för sig att det är en bra idé att förvandla hela uteplatsen till ett trädäck. Funderar nu på hur svårt/dyrt det är att få bort det och ha gräsmatta där istället. Kanske mer värt att hoppas på liknande bostad till salu där de inte förstört uteplatsen/tomten...
Ett trädäck är en uteplatz o mycket trevligare än ztenplattor
 
Var ju så mätt efter middagen så var himla skönt att en stund senare både av den anledningen och för ryggen, att tömköra pållan någon halvtimme; först ute och avslutningsvis skrittarbete på ridbanan 😊.
Avslutade kvällen med soffhäng och kräftor till sambon, vit chokladkräm med bär till mig, nu läsa (gjorde det mycket förr och det vill jag göra mer igen och istället för att glo på mobilskärmen!) och snart sovtajm 🥱.
 
Jag har precis kommit hem fran ytterligare en dag att samla in skol-start material for barn vars foraldrar inte har rad att kopa ryggsack, pennor, eller annat. Vi fick in MASSOR och manga gav pengar i stallet. Ett par stycken gav upp till 500 kr ... det ar helt otroligt hur manga som ar sa generosa.

Jag ar helt slut. "Det ar varmen!" havdar Maken och jag far nog vika mig och halla med. Hjarnan ar ett enda "mush" och jag vet knappt vad jag heter. Men jag repar mig nog snart ... sa har i AC'n med ett stort glas med is som jag hallt pink lemonade over borde jag aterhamta mig snart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 678
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 873
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp