Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men om man kan välja mellan gräsmatta och trädäck/stenplattor så väljer jag gräsmatta alla dagar i veckan. Jag förstår inte vitsen med ca 15-20kvm trädäck när man kan ha lite trädäck och sedan mini-trädgård :)

Är trädgården inte mer än 15-20 kvm totalt :eek:?? Ja, då borde det ju inte bli jättedyrt att ta bort trädäcket och göra om till gräsmatta...
 
När jag stretchar låter det som att man trampar på ett flingpaket 😅 = har nyss bokat tid hos ryggsnubben (igen) för lite djupbehandling av ryggskrället till veckan.
Blir bra att få ryggen lite fixad igen och dessutom mjukar det upp alla tighta muskler som inte är ett fan av bråkig rygg ellrt knäppande och knastrande i nämnda rygg :up:
 
Är trädgården inte mer än 15-20 kvm totalt :eek:?? Ja, då borde det ju inte bli jättedyrt att ta bort trädäcket och göra om till gräsmatta...
Det är ganska mycket för att vara uteplats till en liten lägenhet i Sthlm :p Här skriks det högt om "MED UTEPLATS!!!" i annonserna om det så bara är 1,5x3m med stenplattor utanför vardagsrummet. Att ha något som ens liknar liten gräsplätt är extremt sällsynt om man inte har villa/radhus och något sådant utanför vår budget (billigaste radhuset på Hemnet i min kommun ligger på ca 3,5 miljoner, och då tillkommer månadsavgift på nästan 7000kr pga BRF).

Och nej, jag bor inte i innerstan. Jag bor i en förort med halvdant rykte.
 
Uppdaterar min väggalmanacka med barnens aktiviteter nu när höstens tider är släppta. Hoppas även kunna hinna med att se vilka dagar jag behöver söka semester på jobbet för det krockar med föreläsningar.
 
Det är ganska mycket för att vara uteplats till en liten lägenhet i Sthlm :p Här skriks det högt om "MED UTEPLATS!!!" i annonserna om det så bara är 1,5x3m med stenplattor utanför vardagsrummet. Att ha något som ens liknar liten gräsplätt är extremt sällsynt om man inte har villa/radhus och något sådant utanför vår budget (billigaste radhuset på Hemnet i min kommun ligger på ca 3,5 miljoner, och då tillkommer månadsavgift på nästan 7000kr pga BRF).
Ja, det påminner mig om Husjägarna England när de tittar på radhus och öppnar dörrarna ut till "trädgården". Jag muttrar alltid "det där är INTE en trädgård, det är en uteplats".... :D
 
Ja, det påminner mig om Husjägarna England när de tittar på radhus och öppnar dörrarna ut till "trädgården". Jag muttrar alltid "det där är INTE en trädgård, det är en uteplats".... :D
Haha ja, alltså, hade jag kunnat välja fritt, då hade jag bosatt mig i en villa i utkanten av någon mindre stad. Eller rättare sagt ett vinterbonat fritidshus eller liknande, för jag vill inte bo stort. Jag ser stort hus som "onödigt mycket att städa" och stor tomt som underbar lyx. Här räknas det som en jättestor tomt om tomten är mer än 800kvm, och så smäller de upp hus på sådana tomter som gärna är ca 200kvm + inredd källare. Det blir inte så mycket tomt kvar oavsett.

Men ja, tyvärr måste man ju ha närhet till jobb och kanske inte känner sig redo att överge partner, vänner och familj. I framtiden däremot, då hoppas jag på att vi ska kunna lämna Sthlm :)
 
Sitter i soffan och tittar på the great British sowing bee - mitt nya favoritprogram 😁
Ska åka och tävla agility med sparven om en stund. Vill egentligen hinna sy lite, men är för kort tid för att det ska vara idé att sätta igång med något. Hoppas jag orkar i eftermiddag/kväll när jag kommer hem 🙂
 
Samma här :) ! Vårt hus är ca 70 kvm och tomten på 2,3 hektar.... :)
Låter som att ni bor precis så som jag skulle vilja bo!
När det här fanns en stuga på stor tomt (3000kvm) till salu, då delade de upp tomten på två (som såldes för typ 5 miljoner/styck...). Allt räknades som bara tomt. Det lilla huset var ju på tok för litet, så det behövde självklart ersättas med någon rejäl bostad istället :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 678
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 873
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp