Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkstan har tittat på bilen. Berättat vad det kommer att kosta mig att fixa bilen men de kunde inte göra det idag. Det här är så otroligt tråkiga pengar. Jag kommer in med en bil, betalar en triljon kronor och åker sen hem med samma bil som ser exakt likadan ut. För samma pengar skulle jag kunna få en helg i Berlin på ett ganska bra hotell.
 
Kram!

Ska jag sparka hen på pungen som skickat paketet? Eller ge hen en high five. I ansiktet. Med en stol. Gjord i metall?
Gärna det. Helst skulle jag se att du sparkar hen på pungen, ger hen high five med metallstol, och sedan:
Låter arga hundar jaga hen in i en komprimerbar bur. Låser buren. Komprimerar den så mycket det går innan hen dör och tvingar in buren i ett kassaskåp och låser den. Gräver en grop på 10 meter. Lägger ner kassaskåpet där. Häller på bly i gropen. Stoppar blyklumpen med kassaskåp i en rymdraket. Flyger allt till månen. Gräver ner alltsammans på månen.

Om det inte är för mycket begärt :angel:

Märks det att detta är en person jag inte vill ha i min närhet? Kunde jag välja på att behöva sitta i ett rum med Putin eller den här personen i ett dygn skulle jag välja Putin.
Har aningen panik nu och känner att jag måste hem asap. Har beställt att de kommer och installerar en speciell säkerhetsdörr redan nästa vecka, det får kosta vad det kostar.
 
Jag fyller år idag och under morgonen har pappa och pappas tjej turats om att berätta samma saker för mig. Gammelmoster och hennes man skickar alltid födelsedagskort (de bor långt ifrån oss) och pappas tjej smsade att de hade skickat ett, några minuter senare skickade pappa en bild på kortet och frågade om jag kan gissa vem som skickat det. Sen sa pappa något och sekunden efter smsade pappas tjej om samma sak. Pappas tjej sa även att några andra släktingar också lämnat ett kort och några minuter senare skickade pappa en bild på det och frågade om jag kunde gissa vem/vilka som lämnat det :rofl::D:love:
Stort grattis du fina människa :heart
 
Stort grattis på födelsedagen @godisklubba! :heart

4d1a8dbacddb4657abc524b7e23669cb.jpg
Stort grattis du fina människa :heart
Tack så mycket! ❤️

Och jättefin tårta som vanligt @athena_arabians! 😍
 
Gärna det. Helst skulle jag se att du sparkar hen på pungen, ger hen high five med metallstol, och sedan:
Låter arga hundar jaga hen in i en komprimerbar bur. Låser buren. Komprimerar den så mycket det går innan hen dör och tvingar in buren i ett kassaskåp och låser den. Gräver en grop på 10 meter. Lägger ner kassaskåpet där. Häller på bly i gropen. Stoppar blyklumpen med kassaskåp i en rymdraket. Flyger allt till månen. Gräver ner alltsammans på månen.

Om det inte är för mycket begärt :angel:

Märks det att detta är en person jag inte vill ha i min närhet? Kunde jag välja på att behöva sitta i ett rum med Putin eller den här personen i ett dygn skulle jag välja Putin.
Har aningen panik nu och känner att jag måste hem asap. Har beställt att de kommer och installerar en speciell säkerhetsdörr redan nästa vecka, det får kosta vad det kostar.
Åh herre jävlar! Ja, det låter definitivt som nån som du inte vill ha i närheten. Kommer du kunna känna dig trygg nog tills dörren kommer eller behöver du bort? För i så fall kan garanterat Buke hjälpa till på nått sätt. ❤️
 
Åh herre jävlar! Ja, det låter definitivt som nån som du inte vill ha i närheten. Kommer du kunna känna dig trygg nog tills dörren kommer eller behöver du bort? För i så fall kan garanterat Buke hjälpa till på nått sätt. ❤️
Jadå jag har folk omkring mig som vet om. Mamma är inte glad och jag kan lova att hon är kapabel till både ett och annat om något mer händer :angel:
I bland är det oerhört skönt att ha en riktig lejonmamma.
 
Jadå jag har folk omkring mig som vet om. Mamma är inte glad och jag kan lova att hon är kapabel till både ett och annat om något mer händer :angel:
I bland är det oerhört skönt att ha en riktig lejonmamma.
Skönt att demu har ett skyddsnät runt dig ❤️ och man ska aldrig underskatta mammor. De vill, för det mesta, göra livet enklare och bättre för sina avkommor.
 
Fan! Vaknade i morse och kunde inte öppna ena ögat pga ljuset gjorde så ont när jag tog av mig sovmasken.
Vilade ett par h och jag kan iaf öppna ögat. Men jag ser JÄTTE-suddigt trots ögondroppar etc. Jag kan inte ens läsa jättestora texter. Sambo tyckte att det kanske, kanske står ut lite.
Just ögonen känns så läskigt om ngt är fel tycker jag! 😩
Väntar på att läkare ska ringa upp. Så får vi se vad som ska göras..
 
Gärna det. Helst skulle jag se att du sparkar hen på pungen, ger hen high five med metallstol, och sedan:
Låter arga hundar jaga hen in i en komprimerbar bur. Låser buren. Komprimerar den så mycket det går innan hen dör och tvingar in buren i ett kassaskåp och låser den. Gräver en grop på 10 meter. Lägger ner kassaskåpet där. Häller på bly i gropen. Stoppar blyklumpen med kassaskåp i en rymdraket. Flyger allt till månen. Gräver ner alltsammans på månen.

Om det inte är för mycket begärt :angel:

Märks det att detta är en person jag inte vill ha i min närhet? Kunde jag välja på att behöva sitta i ett rum med Putin eller den här personen i ett dygn skulle jag välja Putin.
Har aningen panik nu och känner att jag måste hem asap. Har beställt att de kommer och installerar en speciell säkerhetsdörr redan nästa vecka, det får kosta vad det kostar.
Det finns en del man kan göra. Säkerhetsdörr är bra. Sätt dit en säkerhetskedja som går att installera idag om det nu tar ett tag innan dörren kommer. Kan du prata med hyresvärden som kan bidra med dörrkostnaden? Kamera utanför dörren är bra. Bor du på bottenplan kan man förstärka lås på fönster tex.

Och så kan man skapa ett system där du måste höra av dig till mamma tex när du rör dig ute. Så att någon saknar dig om du inte anmält att du är hemma från jobbet t ex. Min larmleverantör har en sådan tjänst som går att köpa. Fundera över hur du reser, till och från jobbet tex. Går det att variera resväg och tider? Kan du resa tillsammans med någon?

Är det relaterat till jobbet så att du kan involvera deras säkerhetsavdelning? I så fall kan du kanske få råd därifrån. Och så var det där med att dokumentera. Polisanmäl paketet - särskilt viktigt nu när du har en misstänkt person. Spara brev, sms och vad det nu mer kan vara.
 
Det finns en del man kan göra. Säkerhetsdörr är bra. Sätt dit en säkerhetskedja som går att installera idag om det nu tar ett tag innan dörren kommer. Kan du prata med hyresvärden som kan bidra med dörrkostnaden? Kamera utanför dörren är bra. Bor du på bottenplan kan man förstärka lås på fönster tex.

Och så kan man skapa ett system där du måste höra av dig till mamma tex när du rör dig ute. Så att någon saknar dig om du inte anmält att du är hemma från jobbet t ex. Min larmleverantör har en sådan tjänst som går att köpa. Fundera över hur du reser, till och från jobbet tex. Går det att variera resväg och tider? Kan du resa tillsammans med någon?

Är det relaterat till jobbet så att du kan involvera deras säkerhetsavdelning? I så fall kan du kanske få råd därifrån. Och så var det där med att dokumentera. Polisanmäl paketet - särskilt viktigt nu när du har en misstänkt person. Spara brev, sms och vad det nu mer kan vara.
Tack! Har under dagen arbetat upp en plan och kommer till exempel inte bo kvar tills säkerhetsdörren är insatt. Polisanmält har jag också gjort. Känner mig rätt trygg med planen jag har just nu :up:
 
En bekants sambo har uttryckt sig så märkligt på Facebook. De ska åka iväg en vecka över hans födelsedag och nu har hon gjort ett inlägg som redan diskuterats flitigt av mina övriga vänner 😂
"Hej alla kompisar! Som ni vet ska jag och X fira hans födelsedag i Y-land det här året. Jag tänkte att ni som vill fira X kan swisha mig (200:- eller mer om man så vill) så kan vi göra något extra kul på resan. Bidra gärna 😊"


Känns det inte lite skumt att sätta en minimisumma? 😂
 
Wow, idag träffade jag två personer, den ena hävdar att det inte finns någon rasism i Sverige, att svenskar blir diskriminerade mot pga att de är kristna/ateister och att islam aldrig kommer att förändras. Samt att nä visst är det inte bra att kvinnor blir stenade och homosexuella hängda men det är värre med hajib/burka i Sverige.

Den andra ansåg att Anheuser-Busch (som äger Bud Light) aldrig borde stöttat transsexuella och LGBTQI+ eftersom alkohol aldrig ska blandas med politik. Titta vad som hänt när det har blivit bojkottade och hur mycket pengar och marknadsandelar de förlorade och därför hade de fel. Att det ska inte de lägga sig i eftersom svenskar inte skulle åka till Nordkorea och demonstrera.

Och att twitter innan Musk köpte det var vänster extremistiskt och det var bra att de sparkade alla eftersom det var bara de som censurerade twitter, eg att man tog bort öppen rasism och lögner. Och att Trump hade rätt som hävdar att han vann presidentvalet.

Jag har träffat två svenska quanon/trumpister..
 
Verkstan har tittat på bilen. Berättat vad det kommer att kosta mig att fixa bilen men de kunde inte göra det idag. Det här är så otroligt tråkiga pengar. Jag kommer in med en bil, betalar en triljon kronor och åker sen hem med samma bil som ser exakt likadan ut. För samma pengar skulle jag kunna få en helg i Berlin på ett ganska bra hotell.

Samma start på resa för en månad sedan. Jag körde hem bilen istället och appade den istället till hundralappar in på kontot!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp