Vad gör vi? Del CLXXV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Blev sent i stallet. Red ett skitpass pÄ spÀnd och seg (?) hÀst, men hade iaf vett att bryta i tid. Alltid nÄt.

Imorgon ska jag vara i stallet hela dagen, det blir intressant
 Ska prova att jobba lite, annars fÄr jag jobba ikapp pÄ kvÀllen (eller ta lite av min enorma flextid).

TrÀffade en gammal stallkompis och det var roligt att höra hur hon har det med sin hÀst. :) Vi var ju ett gÀng pÄ 14-15 hÀstÀgare som splittrades för ett Är sen.
 
Blev nĂ„gra timmar jobb idag och stĂ€ngning, skoj 😊 men jisses vad solen börjar vĂ€rma ordentligt nu minsann! ☀.
IkvĂ€ll stallet; fixade boxen och sĂ„ var det ju höleverans och efter det se till kaninerna đŸ„°. Sen soffhĂ€ng till Bytt Ă€r bytt; ovant att se det en mĂ„ndag nĂ€r man har varit sĂ„ van vid att programmet gĂ„tt pĂ„ torsdagar 😄.
 
:arghh: Idag kickar Stanley Cup playoffs igÄng och jag kan inte titta. Pallar inte lÀngre att sitta uppe hela natten och den match jag verkligen vill se börjar klockan fyra i natt.
 
Sov nÀstan 10 h och Àr ÀndÄ trött.
Dricker kaffe (som jag aldrig blir pigg av) och gruvar mig för att lÀmna soffan.
Jobb 8-16:30.
 
Försöker övertala mig sjÀlv att göra mig i ordning för jobbet. Om 20 min ska jag sitta pÄ cykeln. Just nu sitter jag i soffan och har inte jobbklÀder pÄ mig. Hade velat ha en kopp te nu pÄ morgonen men det hinns inte med.
 
Skönt med ytterligare en ledig dag, vakna av sig sjĂ€lv, slĂ€ppt ut hundarna och de och katterna fĂ„tt mat. Ska lĂ€gga in vinterdĂ€cken och köra hö till hĂ€starna lite senare och ta en lĂ„ng hundpromenad i solen. 😎
 
Vaken pÄ nÄt vis. Somnade iaf lite tidigare inatt, alltid nÄt. Snart ivÀg till stallet för att koppla slÀp. Hoppas ingen Àr hemma pÄ gÄrden, det Àr sÄ trÄngt redan utan en massa bilar pÄ gÄrdsplanen.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Hund DethĂ€r Ă€r kanske en dum och pinsam frĂ„ga. Och jag kĂ€nner mig redan o kunnig och som en dĂ„lig matte för att det hĂ€nde och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 029
Senast: Red_Chili
·
TrĂ€dgĂ„rd & VĂ€xter Funderade först pĂ„ att stĂ€lla frĂ„gan i trĂ€dgĂ„rds trĂ„den men tĂ€nkte det blir smidigare med en egen liten trĂ„d â˜ș Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
KatthÀlsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6Äriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblÄsan och tarmar. Hon fick Àven...
Svar
9
· Visningar
1 049
KatthÀlsa Jag har tvÄ innekatter, steriliserade honkatter, syskon frÄn samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var Ätta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels frĂ„ga
  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Valp 2024

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp