Vad gör vi? Del CLXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på kycklingben. Det luktar SÅ gott från ugnen :d ! Det får bli kycklingben och pizzasallad idag. Det får duga.... :)
Min affär sålde färska kycklingar för 29 kr/kg. Jag köpte flera, styckade och la i frysen. En kyckling brukar räcka till sex måltider så jag har mat för lång tid framöver - ifall jag skulle leva bara på kyckling :D

Känner mig så rik när jag fått stoppa en massa mat i frysen. Det är väl ekorren i mig som talar.
 
Mina små pälsklingar håller mig varm när jag ska sova, håller möss och råttor borta från huset, apporterar glitterbollar, håller mig sällskap på toaletten och hälsar mig välkommen när jag kommer hem. De har klöst på soffan men förstör inget av värde, soffan ska få nytt tyg nån gång. De förgyller min vardag och jag kan inte leva utan katt, däremot kommer jag att inom något år vara hundlös tills vidare. En stor sorg den dagen, men livet är så mycket enklare med katt än hund.
Min kissemiss är likadan minus klöser på möbler, han har aldrig rört en pryl. Går på sin kattlåda och väluppfostrad som han är så kräks han inte på mattor.
 
Såhär :love:
 

Bifogade filer

  • hus.JPG
    hus.JPG
    222,5 KB · Visningar: 29
Inte min dag idag. Först upptäcker jag att solcellsbatterierna jag beställt var aa, inte aaa som jag trodde så tvingades beställa nya. Sedan upptäckte jag när jag kom hem (stack till ICA) att jag köpt grekisk och inte turkisk yoghurt. Tror dock inte det gör så stor skillnad i tsatsiki att den grekiska är lite syrligare.

Edit: fick tag på senapspulver, vilket är lika dyrt som saffran och dyrare än guld numera.
Berätta gärna var du köper guld! :p Sist jag köpte senapspulver (häromveckan) betalade jag 45kr/100gram pga dyr snyggburk.

Beklagar dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 030
Senast: Red_Chili
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Katthälsa Hej! Har idag vart hos vet. med min 6åriga hona som fick konstaterat kronisk inflammation i gallblåsan och tarmar. Hon fick även...
Svar
9
· Visningar
1 049
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp